عصر بازار

افزایش جرایم؛ پیشنهادی جدید برای قطع نشدن خدمات بیمه شدگانی که حق بیمه پرداخت نمی کنند

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح جامع مطالعه شده سطح بندی جدید خدمات سازمان تامین اجتماعی به کمیسیون بهداشت ارائه شد تا بر اساس آن در ۷۰ شهر و شهرستان که سازمان تامین اجتماعی دارای ۲۰ هزار بیمه شده است ولی مرکز درمانگاهی ملکی ندارد مبلغ ۳۸۰۰ میلیارد تومان منابع جدید عملیات احداث در بودجه ۱۴۰۰ اختصاص یابد تا به ترتیب اولویت انجام شود.

افزایش جرایم؛ پیشنهادی جدید برای قطع نشدن خدمات بیمه شدگانی که حق بیمه پرداخت نمی کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که  برای پاسخگویی به سوالات برخی نمایندگان در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی حضور یافت در تشریح جزئیات و نتیجه این جلسه اظهار کرد: 270 میلیارد تومان منابع برای خرید تجهیزات جدید و مورد نیاز پزشکی از قبیل اسکن، ام آر آی، سنگ شکن در مراکز پزشکی سازمان تامین اجتماعی که بر اساس خطوط راهنمای وزارت بهداشت واجد  شرایط دریافت این خدمات هستند در دستور کار قرار گرفت که در ماه های پایانی سال و از ابتدای سال1400 انجام می شود.

    وی در خصوص دیگر سوالات نمایندگان توضیح داد: بخشی از سوالات به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی به خصوص اقشار خاصی مثل قالیبافان و افراد شاغل در صنایع دستی مربوط می شد.


    وی تصریح کرد: سوال نمایندگان شامل دو دسته می شد؛ یک دسته افراد جدیدی که باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند و همچنان منتظرهستند و  گروه دیگر افرادی که به دلیل عدم پرداخت حق بیمه، از خدمات سازمان محروم می شوند.


    شریعتمداری در این باره توضیح داد: سازمان تامین اجتماعی، بررسی های حقوقی و مقدماتی را انجام داده است تا با رعایت قانون به جای قطع خدمات با افزایش جرایم مربوط به پرداخت نکردن حق بیمه، استمرار  خدمات را در مجموعه مشاغلی که دارای بیمه هستند تضمین کند.


    شریعتمداری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا در جریان تصویب لایحه بودجه سال 1400 ترتیبی اتخاذ شود تا منابع مورد نیاز برای بیمه جدید همه  اقشاری که تکلیف پرداخت حق بیمه سهم کل کارفرما یا بخشی از  سهم کارگر به دولت محول شده پیش بینی شود تا در سال 1400 با کمترین مشکل بیمه افراد منتظر بیمه در سازمان تامین اجتماعی فراهم شود.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بخش دیگری از سوالات نمایندگان خاطرنشان کرد: بخشی از این سوالات به ساخت مراکز درمانی جدید، درمانگاه ها، پلی کلینیک های تخصصی و بیمارستان ها مربوط بود که طرح جامع مطالعه شده سطح بندی جدید خدمات سازمان تامین اجتماعی به کمیسیون بهداشت ارائه شد تا بر اساس آن در 70 شهر و شهرستان که سازمان تامین اجتماعی دارای 20 هزار بیمه شده است ولی مرکز درمانگاهی ملکی ندارد  مبلغ 3800 میلیارد تومان  منابع جدید عملیات احداث در بودجه  1400 اختصاص یابد تا  به ترتیب اولویت انجام شود.

    وی افزود: در همه مراکزی که بیمه شده های بالای 20 هزار نفر وجود دارد امکان خدمات در مراکز ملکی فراهم می شود.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود:  همچنین برای ایجاد عدالت در ارائه خدمات پزشکی برای همه بیمه شدگان در سراسر کشور تفاوت فرانشیز پرداختی در مراکز ملکی و استیجاری یعنی آن چیزی که بیماران پرداخت می کنند به منظور یکسان سازی تفاهم نامه ای با وزرات بهداشت منعقد شده تا با پرداخت مبلغی در حدود 640 میلیارد تومان سهم فرانشیز افرادی که در مراکزی غیر ملکی سازمان درمان می شوند بتوانیم در پایان سال جاری و از ابتدای سال 1400 نسبت به ارائه خدمات بدون پرداخت مثل مراکز ملکی برای بیمه شدگان اقدام کنیم.


    به گزار ش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شریعتمداری تصریح کرد: 551 تخت جدید بیمارستانی با اعتباری بالغ بر 1650 میلیارد تومان در برنامه سال 1400 سازمان تامین اجتماعی است تا به تخت های بیمارستانی موجود اعم از عمومی و ویژه در مراکز ملکی اضافه کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی