عصر بازار

مردم به سرمایه‌گذاری ارزی به عنوان بازاری مطمئن نگاه نکنند

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: خوشبختانه کشش قیمت ارز دیگر به سمت مولفه‌های بیرونی و بازار کمتر شده و این خود می‌تواند مولفه مهمی برای ساماندهی ارزی باشد.

مردم به سرمایه‌گذاری ارزی به عنوان بازاری مطمئن نگاه نکنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، جبار کوچکی‌نژاد با بیان اینکه بازار ارز دیگر کششی برای افزایش قیمت نداشته و با تدابیر دولت باید به سمت قیمت واقعی هدایت شود، گفت: خوشبختانه کشش قیمت ارز دیگر به سمت مولفه‌های بیرونی و بازار کمتر شده و این خود می‌تواند مولفه مهمی برای ساماندهی ارزی باشد.

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مهار نرخ ارز در برهه ای بسیار سخت شد، افزود: در حال حاضر کنترل و مهار نرخ ارز تنها با تقویت تولید یا ورود ارز ارزان به بازار ممکن است.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه راهکار ورود ارز ارزان به بازار تبعات بسیاری برای اقتصاد به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: ورود ارز ارزان قیمت به بازار یعنی خالی کردن خزانه که این خود به جهش دوباره قیمت‌ها دامن خواهد زد.


    وی با تاکید بر اینکه تولید می تواند جلوی تورم و در نهایت قیمت ارز را بگیرد، ادامه داد: دولت باید در ماه های پیش رو با برنامه مداری تولید را تقویت کرده تا به این ترتیب با روشی مطمئن بازار ارز را در ریل ساماندهی قرار دهد.


    کوچکی‌نژاد با بیان اینکه بازار ارز یک بازار گول زننده است، افزود: مردم باید بدانند که این بازار با توجه به حبابی که دارد مناسب سرمایه‌گذاری نبوده از این رو باید مراقبت کرده و سرمایه های خود را در آن هزینه نکنند.


    این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه وضعیت ارز در سال آینده نیز می‌تواند تلاطم داشته و نابسامان باشد، گفت: مردم باید با هدایت سرمایه‌های خود به سمت تولید دولت را در بهبود وضعیت ارزی یاری کنند.

    پورسعید خلیلی