عصر بازار

رشد قیمت طلا ملایم شد

عصر اعتبار- قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر ارزیابی مجدد سرمایه گذاران از پیامدهای بحران اوکراین و تحریمهای جدید آمریکا علیه روسیه، افزایش یافت و پس از نوسانات شدیدی که روز گذشته داشت و سه درصد افزایش پیدا کرده اما نهایتا در قیمت پایینتری بسته شده، ثبات پیدا کرد.

رشد قیمت طلا ملایم شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.5 درصد افزایش، به 1912 دلار و 61 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه به مرز 1973 دلار و 96 سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از سپتامبر سال 2020 بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با 0.7 درصد کاهش، به 1913 دلار و 30 سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با 0.8 درصد افزایش، در 1926 دلار و 30 سنت بسته شده بود.

    پالادیم با ارزیابی سیگنالهای مربوط به کمبود عرضه ناشی از جنگ در اوکراین از سوی بازار، روند صعودی خود را ازسرگرفت. بهای هر اونس پالادیم 2.6 درصد افزایش یافت و به 2465 دلار و 68 سنت رسید. پالادیم روز پنج شنبه تا مرز 2711 دلار و 18 سنت پیشروی کرده بود.

    شرکت نورنیکل روسیه که تولیدکننده بزرگ پالادیم و پلاتین مورد استفاده در مبدلهای کاتالیکی برای پاکسازی دود اگزوز خودروست و معامله گران به ریسکهایی اشاره کردند که تحریمهای از سوی هر دو طرف درگیری می تواند ایجاد کند و عرضه این فلز ارزشمند را محدود خواهد کرد.

    مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس اظهار کرد: در کوتاه مدت سرمایه گذاران همچنان ریسکها و منفعتهای حمله به اوکراین و پیامدهای تحریمهای غربی علیه روسیه را ارزیابی می کنند. طلا به سطح عادی بازگشته و سرمایه گذاران پس از معاملات پرنوسانی شب گذشته بازار آمریکا، به خرید در قیمت پایینتر پرداختند.

    ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز جمعه همزمان با نبرد نیروهای نظامی اوکراین با مهاجمان روسی که به سمت پایتخت این کشور پیشروی می کنند، وعده داد در کی یف می ماند.

    دیوید جونز، استراتژیست ارشد بازار در وب سایت کپیتال گفت: فوریه یک طوفان تمام عیار برای طلا بود و تورم، نزول بازارهای سهام و ابهامات ژئوپلیتیکی، تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن را تقویت کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، صندوقهای ETF که در طلا و فلزات ارزشمند دیگر سرمایه گذاری می کنند، شاهد موج عظیم ورود سرمایه در سال جاری بوده اند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.5 درصد افزایش، به 24 دلار و 32 سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.5 درصد افزایش، 1062 دلار و 29 سنت بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو