عصر بازار

وضعیت پرداخت کمک هزینه های مستمری بگیران تامین اجتماعی

عصر اعتبار- رئیس کانون عالی مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ضمن تشریح پرداخت کمک هزینه های مستمری بگیران این سازمان گفت: افزایش حقوق در تمامی سطوح برای بازنشستگان یکسان بوده است.

وضعیت پرداخت کمک هزینه های مستمری بگیران تامین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، علی اصغر بیات در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان افزود: بر اساس ماده 96 و 111 قانون تامین اجتماعی که در جلسه 94.12.18 شورای عالی کار به تصویب رسید و همچنین مطابق با ماده 41 قانون کار و 111 تامین اجتماعی که در تاریخ 16 خرداد به تصویب هیات وزیران رسید، میزان افزایش مستمری و کمک های جانبی بازنشستگان از ابتدای فروردین امسال در تمامی سطوح حقوقی 14 درصد افزایش یافت.

    وی گفت: تمامی مستمری بگیران، بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگانی که تا پایان سال 94 پرونده مستمری آنها برقرار شده، مستمری شان از 712 هزار تومان به 812 هزار و 16 تومان افزایش یافته است.

    بیات با اشاره به اینکه مجموعه دریافتی ماهانه مستمری بگیران بر اساس مصوبه هیات وزیران نباید کمتر از 900 هزار تومان باشد و مابه التفاوت مجموع دریافتی ها تحت عنوان ترمیم افزایش حقوق سال 95 محاسبه می شود تاکید کرد: در مجموع در همه سطوح مزدی، مستمری ها به یک میزان افزایش یافته و هر فردی که با افزایش های مدنظر حقوقش به 900 هزار نرسد،مابه التفاوت آن پرداخت شده و آن را به 900 هزار تومان می رسانند.

    رئیس کانون عالی مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به کمک های جانبی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و اظهار داشت: کمک هزینه جانبی عائله مندی 34 هزار و 998 تومان، کمک هزینه جانبی حق اولاد 7 هزار و 68 تومان، کمک هزینه همسر متکفل فرزند 17 هزار و 499 تومان، کمک هزینه مسکن 16 هزار و 500 تومان و بن معیشت مستمری بگیران نیز به 38 هزار و 500 تومان افزایش یافته است.

    وی به حق سنوات مازاد در 20 سال سابقه پرداختی حق بیمه بازنشستگان نیز اشاره کرد و گفت: مستمری بگیران به ازای هر سال اضافه بر 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه 500 تومان با رعایت مفاد مندرج در بخشنامه به آنها دریافت میکنند.

    به گفته بیات، افزایش یکسان حقوق در همه سطوح های مزدی ،باعث رضایت نسبی بیمه‌شدگان و مستمری بگیران بوده است.

    رئیس کانون عالی مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی باتاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی از منابع عمومی دولتی استفاده نمی کند، افزو: از دولت انتظار داریم با توجه به اینکه در سال های گذشته نرخ تورم حقوق بازنشستگان اضافه نشده و هزینه زندگی نسبت به افزایش حقوق آنها پیشی گرفته است، به همین دلیل می طلبد که دولت نسبت به همسان سازی حقوق بازنشستگان اقدام کند.

    وی گفت: همچنین انتظار داریم با توجه به اینکه تامین اجتماعی بیش از 2 میلیون و 800 هزار بازنشسته دارد و ماهیانه 3 هزار میلیارد تومان بابت تعهدات آنها پرداخت می کند، بنابراین دولت نیز نسبت به پرداخت بدهی های خود که در حال حاضر 120 هزار میلیارد شده است در یک برنامه مدون اقدام کند برای اینکه سازمان بتواند به تعهدات خود در قبال ذی‌نفعان اقدام کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی