عصر بازار

همکاری ایران با شرکت های دانش‌بنیان خارجی با هدف حضور در بازارهای جهانی

عصر اعتبار- مدیر بازرگانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: مشارکت با شرکت های دانش‌بنیان خارجی با هدف برون‌زایی و حضور در بازارهای جهانی دنبال می‌شود.

همکاری ایران با شرکت های دانش‌بنیان خارجی با هدف حضور در بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «علی زیار» با یادآوری مذاکره های شرکت های خارجی برای مشارکت در ساخت پروژه ها، گفت: اولویت مدیریت بازرگانی این است که شرکت های خارجی بویژه شرکت های دانش بنیان برای انتقال فناوری و مشارکت در تولید با سازندگان داخلی مشارکت کنند.
    وی، با بیان اینکه این اقدام با هدف تولید اقلام راهبردی صنعت پالایش، انتقال و توزیع در داخل کشور است، افزود: این اقدام ها همسو با اهداف اقتصاد مقاومتی و تقویت توان داخل برای برون‌زایی و حضور در بازارهای منطقه انجام می شود.
    زیار به توانمندی تولیدکنندگان در زمینه مکانیک، کالا و مواد شیمیایی، کاتالیست ها و برق و ابزار دقیق اشاره و اعلام کرد: در بخش‌های مختلف، توانمندی های گوناگونی وجود دارد؛ در حوزه مکانیک در اقلام ثابت پالایشگاهی توانایی بهتری داریم؛ در زمینه کالا و مواد شیمیایی و کاتالیست ها شرایط خوبی برای صادرات داریم؛ همچنین در تجهیزات برق و ابزار دقیق با درصدهای متفاوت شرایط مناسبی در داخل ایجاد شده است.
    وی یادآورشد: وزارت نفت ١۰ قلم کالا را در فهرست اقلام راهبردی قرار داد که از این تعداد براساس نظر کمیته تخصصی ماشین‌آلات دوار، توربین و کمپرسور مربوط به شرکت پالایش و پخش می شود.
    مدیر بازرگانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: شرکت پالایش و پخش ١٦ قلم کالای دیگر را جزو اقلام راهبردی در صنعت پالایش، انتقال و توزیع تعریف کرد که به تفکیک مکانیک، تجهیزات ثابت و دوار تقسیم‌بندی شده است.
    وی با بیان اینکه استفاده از توانمندی های داخل به صنعت نفت محدود شده است، گفت: با توجه به توان ساخت داخل، به دنبال ارائه این توانمندی ها به بازارهای جهانی و ارزآوری و تقویت بخش خصوصی هستیم.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی