عصر بازار

کاهش نرخ سود اقتصاد را چابک می کند

عصر اعتبار- کارشناس اقتصادی گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات همراه با نرخ سود سپرده های بانکی تأثیر قابل قبولی را برای شرایط کنونی اقتصاد در برخواهد داشت.

کاهش نرخ سود اقتصاد را چابک می کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا دانش کاظمی کارشناس اقتصادی درخصوص کاهش نرخ سود سپرده های بانکی و تأثیر آن در شرایط کنونی اقتصاد گفت: در صورتی که کاهش نرخ سود سپرده های بانکی همراه با کاهش نرخ سود تسهیلات باشد تأثیر قابل قبولی را برای شرایط کنونی اقتصاد در برخواهد داشت.

    وی افزود: در صورتی که بانکها نرخ سود تسهیلات اعطایی را کاهش دهند مجبور هستند تا به سپرده هایی که نزدشان دارند سود کمتری را پرداخت نمایند و در این صورت می توان انتظار داشت تا وضعیت اقتصادی کشور رشد مثبتی را به خود بگیرد.

    دانش کاظمی در ادامه درخصوص تأثیر کاهش نرخ سود سپرده های بانکی بر مدیریت بازار پول به نفع تولید گفت: بانکها با کاهش نرخ سود سپرده های بانکی عملاً به مردم سود کمتری پرداخت می کنند و مسئله اساسی اینجاست که از این انباشت منابع مالی چقدر از آن در اختیار واحدهای تولیدی قرار می گیرد.

    این کارشناس اقتصادی در ادامه درخصوص تأثیر کاهش نرخ سود سپرده های بانکی بر میزان معوقات بانکی اظهار داشت: اگر نرخ سود تسهیلات کاهش یابد به نفع تسهیلات گیرندگان و در جهت کاهش معوقات بانکی خواهد بود.

    دانش کاظمی تأکید کرد: درصورت کاهش نرخ سود سپرده های بانکی و نرخ سود تسهیلات، بانکها معوقاتشان را وصول خواهند کرد و بدهکاران سیستم بانکی برای دریافت تسهیلات با سود کمتر و کاستن از هزینه هایشان رو به سوی پرداخت بدهی خود به شبکه بانکی خواهند کرد.

    وی در پایان گفت: انتظار می رود تا در شرایط فعلی با استفاده از کاهش نرخ سود تسهیلات و نرخ سود سپرده های بانکی در جهت خدمت به بخش تولید کشور گامهای بلندی را برداریم وهمچنین با کاستن معوقات بانکی اقتصادی شکوفا را شاهد باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی