عصر بازار

دستگیری آدم ربایان ۲ میلیاردتومانی در البرز

عصر اعتبار- فرمانده انتظامی استان البرز گفت:با تلاش ماموران پلیس آگاهی استان، آدم ربایانی که با ربودن یک سنگ کار ساختمانی از خانواده اش درخواست ۲میلیارد تومان کرده بودند، دستگیر و فرد ربوده شده آزاد شد.

دستگیری آدم ربایان ۲ میلیاردتومانی در البرز
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، سردار کامرانی صالح گفت:  پی دریافت پرونده آدم ربایی از شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کرج به پلیس آگاهی استان البرز بررسی موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

    وی افزود: بررسی های میدانی حاکی از آن بود که در نیمروز چهارم تیرماه فردی از کارگران ساختمانی و متبحر در امر سنگ کاری نمای ساختمان به همراه برادر همسرش از باغستان کرج برای برآورد قیمت سنگ کاری ساختمان نیمه کاره ای با یک دستگاه خودرو 405 به رانندگی شخص ناشناسی به مقصد چیتگر از میان جاده کرج سوار خودرو شده است اما در محل ساختمان نیمه کاره، راننده با ترفند و دادن وعده های دروغین، فرد مذکور را سوار بر خودرو خود کرده و به سرعت از محل متواری شدند.

    سردار کامرانی صالح، افزود: با توجه به متواری شدن خودرو، همراه فرد ربوده شده جهت طرح شکایت آدم ربایی به کلانتری منطقه چیتگر مراجعه کردند و سپس به همراه پرونده به پلیس آگاهی تهران بزرگ اعزام شدند اما با توجه به این که محل شروع جرم (محل سوار شدن) شهرستان کرج بوده است، پرونده برای رسیدگی از بازپرسی جنایی تهران به دادسرای شهرستان کرج ارجاع داده شد.

    این مقام انتظامی، گفت: پس از انتقال پرونده به پلیس آگاهی استان البرز موضوع تحت رسیدگی بود که آدم ربا طی تماس با همراه اقوام فرد ربوده شده در قبال آزادی وی درخواست 2 میلیاردتومان کرده بودند.

    فرمانده انتظامی استان البرز، ادامه داد: بلافاصله تیم های اطلاعاتی تشکیل و با سرپرستی مستقیم رئیس پلیس آگاهی استان با انجام اقدامات فنی و عملیاتی بی وقفه و شبانه روزی در نهایت سرنخ هایی از افراد آدم ربا در تهران شناسایی شد.

    وی، اظهار کرد: در این مرحله تیم هایی متشکل از کارآگاهان اداره جنایی و عملیات ویژه پلیس آگاهی استان البرز به تهران اعزام شدند و در یک عملیات غافلگیرانه پس از ورود به پاتوق آدم ربا در ابتدا فردی را که به عنوان نگهبان در محل ورودی سکونت گاه مذکور حضور داشت، دستگیر کردند.

    سردار کامرانی صالح ادامه داد: در مرحله بعد و در بازرسی از آن محل، فرد گروگان در حالی که چشم و دست و پا بسته مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفته بود و آثار ضرب و جرح و سوختگی روی بدنش نمایان بود، آزاد شد و چهار نفر متهم دیگر نیز دستگیر شدند.

    فرمانده انتظامی استان البرز در پایان در خصوص شیوه و شگرد متهمان گفت: آدم رباها که از وضعیت مالی فرد ربوده شده مطلع بودند با یک نقشه حساب شده وی را به صورت صوری و به بهانه سنگ کاری نمای ساختمان در منطقه چیتگر به سر قرار کشاندند و از آنجا با ترفند سفارش چندین مورد سنگ کاری نمای ساختمان در مناطق مختلف تهران وی را به مخفیگاه خود انتقال دادند و پس از وارد کردن جراحات متعدد بر بدن وی و آزار و اذیتش، طی تماس با اقوام او از آن ها خواستند تا در قبال پرداخت2 میلیارد تومان، آن فرد را آزاد کنند که با سرعت عمل ماموران پلیس آگاهی، گروگان آزاد و گروگانگیران دستگیر شدند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی