عصر بازار

نخستین حراج سکه طلا در بانک کارگشایی در سال ۹۵ کلید خورد

عصر اعتبار- نخستین حراج سکه های طلا در سال ۹۵ عصر امروز(دوشنبه) با ارایه پنج گروه انواع مسکوکات طلا و نیز مجموعه سکه های گرمی در بانک کارگشایی وابسته به بانک ملی ایران کلید خورد.

نخستین حراج سکه طلا در بانک کارگشایی در سال ۹۵ کلید خورد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، در این حراجی که تا اطلاع ثانوی این بانک در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هر هفته از ساعت 16 تا 18 برگزار می شود، انواع سکه های طلای ضرب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران عرضه می شود.
    گروه نخست سکه های ارایه شده در این حراجی شامل یک سکه 50 گرمی، یک سکه 25 گرمی، یک سکه 10 گرمی، یک سکه پنج گرمی و یک سکه 2.5 گرمی در مجموع به وزن 92.5 گرم و با عنوان یادبود ولادت حضرت علی(ع) است که قیمت پایه آن 126 میلیون و 540 هزار ریال (12 میلیون و 654 هزار تومان) ارزش گذاری شده است.
    گروه دوم مجموعه سکه های یادبود شامل سه سکه 50 گرمی است که به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) ضرب شده است و 205 میلیون و 200 هزار ریال (20 میلیون 520 هزار تومان) قیمت پایه آن است.
    گروه سوم شامل یک سکه 50 گرمی، یک سکه 25 گرمی و یک سکه 10 گرمی است که در مجموع 85 گرم وزن دارد و 116 میلیون و 280 هزار ریال (11 میلیون و 628 هزار تومان) قیمت گذاری شده است.
    گروه چهارم شامل 10 سکه پنج بهار آزادی ضرب سال 1358 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است که 558 میلیون ریال (55 میلیون و 800 هزار تومان ) ارزش گذاری شده است.
    گروه پنجم سکه های عرضه شده بانک ملی ایران مشتمل بر 20 عدد سکه 2.5 بهار آزادی است که قیمت پایه آن 560 میلیون ریال (56 میلیون تومان) تعیین شده است.
    همچنین مجموعه 20 عدد سکه یک گرمی ضرب بانک مرکزی نیز با قیمت پایه 36 میلیون ریال (سه میلیون و 600 هزار تومان) به خریداران عرضه می شود.
    برای شرکت در حراجی سکه بانک کارگشایی ارایه کارت ملی الزامی است ضمن آنکه خریداران این سکه ها از پرداخت 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.
    بر اساس این گزارش، نخستین روز حراج سکه های طلا در این بانک با استقبال خریداران رو به رو شد به گونه ای که اغلب مجموعه های عرضه شده به با قیمت های بالاتر از قیمت پایه به فروش رفت.
    به گفته مسئولان بانک کارگشایی، قیمت های پایه درنظر گرفته شده سه تا پنج درصد زیرقیمت بازار است و این قیمت ها به تناسب تقاضای خریداران افزایش می یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو