معاون وزیر صنعت خبر داد:

اختصاص ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی به بخش صنعت و معدن

عصر اعتبار- معاون امور صنایع وزیر صنعت معدن و تجارت از اختصاص حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی به بخش صنعت و معدن در ۹ ماهه امسال خبر داد.

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳:۰۰

اختصاص ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی به بخش صنعت و معدن

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محسن صالحی‌نیا در مراسم افتتاح کارخانه تولید کاتالیست یورو 5 خودرو اظهار کرد: از این میزان منابع بانکی اختصاص یافته 65 تا 67 درصد آن مربوط به استمهال و تجدید تسهیلات قبلی و 37 تا 40 درصد آن تسهیلات جدید است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال 12 هزار میلیارد تومان نقدینگی برای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط اختصاص یافته است.

او با بیان اینکه در سال جاری برای نوسازی 5000 واحد تولیدی مبلغ 10 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری برای اجرای طرح توسعه‌ای بیش از 6000 واحد صنعتی برنامه‌ریزی شده که تاکنون طرح‌های توسعه‌ای 4400 واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: تا انتهای شهریورماه رشد بخش صنعت برابر با 4.6 درصد بوده است که امیدواریم این میزان تا پایان سال به 6 درصد برسد.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: رشد بخش صنعت نشان می‌دهد اگرچه در این بخش دارای مشکلاتی هستیم اما در کل واحدهای صنعتی در مسیر درستی در حال حرکت هستند.

وی اظهار کرد: در دنیا به اثبات رسیده که زنجیره تامین مواد اولیه واحدهای بزرگ صنعتی باید از سوی شرکت‌های کوچک و متوسط بخش خصوصی، شکل بگیرد. در همین رابطه به دنبال تامین مناسب نقدینگی برای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط هستیم.

برچسب ها

صنعتسرمایهتامین مالی
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا