۳ پیشنهاد درباره مدل مالیات بر درآمد

عصر اعتبار- عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر اینکه مخالف کاهش پله‌های مالیات بر درآمد کارمندان هستم، گفت: کسانی که حقوق های بالایی می گیرند باید مالیات بیشتری پرداخت کنند. هر چیزی خلاف این موضوع باشد، بی‌عدالتی است.

سه شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸:۰۰

۳ پیشنهاد درباره مدل مالیات بر درآمد

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، احمد امیرآبادی فراهانی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه این کمیسیون پیرامون کاهش پله‌های مالیاتی کارمندان از 5 پله به 2 پله گفت: نمایندگان در جلسات گذشته کمیسیون تلفیق در این خصوص به جمع‌بندی نرسیده‌اند. درحال حاضر هم دو پله‌ای شدن مالیات کارمندان به تصویب نرسیده است.

وی ادامه داد: مخالف کاهش پله‌های مالیاتی هستم. کسانی که حقوق های بالایی می گیرند باید مالیات بیشتری پرداخت کنند. هر چیزی خلاف این موضوع باشد، بی‌عدالتی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس درباره دلیل عدم تصویب پیشنهاد دولت درباره مدل مالیات بر درآمد کارمندان در جلسات قبلی کمیسیون تلفیق، گفت: در جلسه‌ای که بند «الف» تبصره 6 لایحه بودجه مورد بررسی قرار گرفت، متاسفانه برداشت اشتباهی از یکی از ماده‌های قانون آئین‌نامه داخلی مجلس اتفاق افتاد. براساس اشتباه مذکور، تصویب پیشنهاد دولت را مشروط به  دو سوم آرای نمایندگان حاضر در کمیسیون تلفیق کردند.

امیرآبادی درباره مدل‌های پیشنهادی برای مالیات بر درآمد کارمندان، اظهار داشت: طی هفته‌های گذشته 3 مدل برای دریافت مالیات از حقوق کارکنان دولت مطرح شده است. یک مدل دو پله‌ای شدن مالیات کارمندان (10 تا 20 درصد) بود. مدل دیگر سه پله‌ای شدن (10 تا 25 درصد) بود و مدل سوم هم که برخی اعضای تلفیق با آن مخالف هستند پنج پله‌ای شدن (10 تا 35 درصد) است. به اعتقاد بنده پنج پله‌ای شدن مالیات کارکنان دولت عادلانه‌تر است.

به گزارش فارس، به گزارش فارس، اخیرا کمیسیون تلفیق مجلس در اقدامی عجیب، ضمن رد پیشنهاد دولت برای پنج پله ای شدن مالیات بر درآمد کارمندان در بند «الف» تبصره 6 لایحه بودجه 99، مصوب کرد مالیات بر درآمد کارمندان به صورت دو پله ای اخذ شود. کارشناسان اعتقاد دارند این مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس که به معنای کاهش چشمگیر مالیات افرادی است که حقوق های نجومی می گیرند، هم برخلاف عدالت است و هم موجب کاهش 5 هزار میلیارد تومانی درآمد دولت از این محل می شود.

برچسب ها

اقتصادمالیات‌
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا