حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی می‌شود

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو گفت: در این زمینه با دقت نظر بیش‌تری باید عمل کنیم، این موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس درحال بررسی است.

شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱:۰۰

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، بهروز محبی نجم آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره حذف ارز 4200 تومانی دارو گفت: برای حذف ارز 4200 تومانی دارو باید سازوکار دقیقی تعریف شود. چراکه دارو قبلا با ارز یارانه‌ای وارد کشور می‌شده و اگر به یکباره ارز آن آزاد شود، یک رانت جدیدی به وجود می‌آورد و یک عده‌ای سریع نسبت به احتکار دارو اقدام می‌کنند.

وی در ادامه افزود: در این زمینه با دقت نظر بیشتری باید عمل کنیم. این موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس درحال بررسی است. امیدواریم هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود چون گزارشاتی از قاچاق دارو به کشورهای همسایه منتشر شده است.

نماینده مردم سبزوار در پایان تصریح کرد:  می‌توان منابع حاصل از حذف ارز 4200 تومانی را به بیمه‌ها و آن‌ها پوشش بیمه‌ای خود را گسترده تر کنند تا فشاری به مصرف کننده‌های واقعی دارو وارد نشود. البته سازوکارر دقیقی باید برای آن تعریف شود.

برچسب ها

کمیسیون برنامه و بودجه مجلسارز دارو
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا