چگونه مستمری پدر بزرگمان را دریافت کنیم؟

عصر اعتبار- مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری درباره نحوه بهره مندی نوادگان بازنشستگان از مستمری و تسهیلات آنها، توضیحاتی داد.

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶:۰۰

چگونه مستمری پدر بزرگمان را دریافت کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود مرتضایی فرد مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا نوه بازنشستگان کشوری می‌توانند از تسهیلات این صندوق بهره‌مند شوند اظهار کرد: در قانون مدیریت کشوری که در سال 86 به تصویب رسیده صحبتی از پرداخت حقوق بازنشستگی به نوه‎ها مطرح نشده است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری بیان کرد: اگر در مواردی خاص وجود داشته باشند باید به دیوان عدالت کشور مراجعه کرده و در صورت داشتن شرایط لازم، دیوان رای صادر می‌کند و صندوق بازنشستگی کشوری به رای صادره از سوی دیوان عدالت کشور استناد می‌کند.

مرتضایی فرد افزود: شرایط پرداخت حقوق به نوه بازنشستگان این است که پدر و مادر فرد فوت شده باشد و هیچ درآمدی و بیمه پردازی نداشته باشد در این صورت و با داشتن رای دیوان می‌توانند از حقوق و مستمری پدربزرگ خود بهره‌مند شود.

وی در پاسخ به این سوال که این شرایط فقط برای اعطای حقوق است و آیا نوه‌ها می‌توانند از تسهیلات بهره‌مند شوند؟ تصریح کرد: تا زمانی که حقوق و مستمری پدربزرگ خود را با حکم دیوان عدالت کشور دریافت نکرده‌اند از تسهیلات این صندوق نمی‌توانند بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه تا این لحظه افرادی بودند که با چنین شرایطی مستمری بازنشستگی دریافت کرده باشند؟ گفت: افرادی آن هم به تعداد خیلی کم به دیوان مراجعه کرده و دیوان رای نهایی را صادر کرده و ما پرداخت حقوق را به این افراد آغاز کرده ایم.

 

برچسب ها

اقتصادبازنشستگانبازنشستگی
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا