قرنطینه چه خسارتی به اقتصاد آمریکا زد؟

عصر اعتبار- یک تحقیق مشترک فرانسوی-ایتالیایی برآورد کرده است قرنطینه ها حدود ۱۶۸ میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا خسارت زده است.

پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹:۰۰

قرنطینه چه خسارتی به اقتصاد آمریکا زد؟

به گزاررش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، شکی نیست که دستور دولت  به تعطیلی گسترده کسب و کارها در آمریکا برای کاستن از سرعت شیوع کرونا خسارت زیادی به اقتصاد این کشور زده است. برآورد مطالعات مشترک مدرسه کسب و کار پاریس و دانشگاه میلان ایتالیا نشان می دهد که بین ماه های می تا مارس قرنطینه سراسری به میزان 168 میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا خسارت زده اما جان حدود 29 هزار نفر را نجات داده است.

ژان نویل بارو- استاد مدرسه کسب و کار پاریس گفت: تقریبا به ازای جان هر شهروند آمریکایی حدود 6 میلیون دلار هزینه به اقتصاد آمریکا تحمیل شده است. این مساله نشان می دهد که تمامی شهروندان در برابر کرونا چه مسیولیت سنگینی دارند و باید نکاتی را که کمک می کند سرعت شیوع کرونا کاهش یابد، رعایت کنند. چیزی که به آن نیاز داریم این است که همگی نکات بهداشتی را رعایت کنیم چرا که کرونا تابع دستور نیست و تا زمانی که این شرایط برقرار باشد، سطح درآمد و معیشت همه ما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

آمریکا اصلی ترین کانون درگیر با کرونا در جهان محسوب می شود و کرونا 12.2 میلیون نفر را مبتلا کرده و جان بیش از 257 هزار نفر را در این کشور گرفته است.

اگرچه سیاست اعمال قرنطینه تجربه نسبتا موفقی در سراسر جهان بوده است اما مخالفان زیادی هم دارد و تاکنون تظاهرات گسترده ای در اعتراض به اعمال قرنطینه ها در آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی انجام شده است.

پیش از این دانشگاه کلمبیا نیز با انتشار گزارشی برآورد کرده بود قرنطینه ها جان 35 هزار شهروند آمریکایی را نجات داده است. در نتیجه اعمال قرنطینه ها، نرخ بیکاری در آمریکا تا پایان ماه اکتبر به 6.9 درصد افزایش یافته است که فاصله زیادی با نرخ بیکاری چهار درصدی قبل از آغاز کرونا دارد.

برچسب ها

اقتصاد آمریکاویروس کرونا
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا