پرداخت ۱۹۷ هزار فقره وام کارگشایی به مددجویان کمیته امداد

عصر اعتبار- معاون حمایت و سلامت کمیته امداد از پرداخت ۱۹۷ هزار وام کارگشایی به مددجویان کمیته امداد خبر داد.

دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵:۰۰

پرداخت ۱۹۷ هزار فقره وام کارگشایی به مددجویان کمیته امداد

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، حسین خدرویسی در نشست خبری امروز گفت: مرکز خدمات مددکاری اورژانسی و فوری در تهران وجود دارد که به افراد نیازمند و در راه مانده خدمات ارائه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مددجویان تحت پوشش به چند دسته تقسیم می‌شوند گفت: معیشت بگیران، مددجویان تبصره ١4 و مددجویان تک خدمتی و چند خدمتی از جمله آنها هستند و بیش از ١٢۰ خدمت به نیازمندان ارائه می‌کند همچنین آخرین پرداختی ماهانه که در قالب مستمری به نیازمندان پرداخت شد 64۰ میلیارد تومان بوده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد با اشاره به اینکه یک میلیون و ٢۰۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند افزود: یک میلیون و ٧۰۰ هزار فرد سالمند و دارای بیماری صعب العلاج و نیز بیش از ٨۰ هزار دانش آموز معیشت بگیر امداد هستند و در مجموع ٧5۰ هزار دانش آموز از خدمات امداد استفاده می‌کنند.

خدرویسی با تاکید بر اینکه ١45 هزار یتیم و ٢١٢ نفر محسنین تحت حمایت امداد هستند گفت: از ابتدای امسال ٣5 هزار فقره جهیزیه به مددجویان پرداخت کردیم.

وی در مورد وام‌های کارگشایی نیز گفت: از ابتدای سال جاری تا آذرماه ١٩٧ هزار فقره وام کارگشایی و ٩6 هزار فقره وام ودیعه مسکن به مددجویان پرداخت شده است، این وام‌ها از 5 میلیون تومان تا ٢۰میلیون تومان پرداخت می‌شود همچنین در کلان شهرها برای ودیعه مسکن تا سقف ٢5 میلیون تومان وام پرداخت شده است.

معاون کمیته امداد با اشاره به اینکه از محل هم افزایی با بنیاد مستضعفان طی دو مرحله کمک‌های موردی به مددجویان ارائه شده است افزود: ٨5 هزار قلم کالای اساسی و لوازم خانگی ضروری با اولویت خانواده‌های مناطق محروم اهدا شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 30 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد از معافیت انشعابات آب، برق، گاز، فاضلاب و عوارض ساختمان در سال جاری استفاده کردند گفت: 4300 نفر از محل تسهیلات کمیته امداد برای معافیت به نظام وظیفه نیروی انتظامی معرفی شدند.

معاون حمایت خانواده کمیته امداد با تاکید بر اینکه دو میلیون و 200 هزار سبد غذایی میان مددجویان توزیع شده است گفت: همچنین برای مددجویانی که بر اثر کرونا فوت کردند، با حمایت مالی بنیاد مستضعفان برای هر سرپرست خانواده‌ای که فوت شد 10 میلیون تومان و برای عضو خانواده نیز 5 میلیون تومان پرداخت شد.

وی افزود: همچنین 300 میلیارد تومان برای توزیع بسته‌های بهداشتی و ضد عفونی برای مددجویان هزینه شد.

معاون کمیته امداد گفت: طی 9 ماهه امسال، 53 هزار خانواده توانمندشده و از چرخه حمایت امداد خارجو افراد جدید ی جایگزین آنها شده اند.

برچسب ها

وام
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا