شدت گرفتن کرونا ارزش پوند انگلیس را کاهش داد

عصر اعتبار- شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در انگلیس باعث شد تا شاهد کاهش ارزش پوند این کشور در بازار جهانی باشیم.

جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶:۰۰

شدت گرفتن کرونا ارزش پوند انگلیس را کاهش داد

به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس، شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در ا نگلیس باعث شده تا اطمینان به بهبود اوضاع اقتصادی در این کشور ضعیف شده و ارزش پوند کاهش یابد.

برهمین اساس ارزش پوند انگلیس در برابر دلار هم‌اکنون به کمترین میزان در یک ماه گذشته رسیده است.

در معاملات امروز ارزش پوند  انگلیس از 0.5 در مقابل دلار کاهش یافت و به 1.3855 دلار رسید. این رقم‌ پایین‌تر سطح ارزش پوند از ابتدای ماه می تاکنون به شمار می‌رود.

دلیل ارزش پوند از یک طرف سیاست‌های بانک مرکزی برای تقویت دلار و از طرف دیگر ثبت رقم 11 هزار مبتلای جدید به کرونا در ا نگلیس بوده است.

براین اساس پوند ضعیف‌ترین چشم‌انداز را برای ماه‌های آینده از ماه آوریل تاکنون دارد. از طرفی دیگر شاهد فروکش کردن امیدهای ایجاد شده نسبت به واکسیناسیون سراسری در انگلیس هستیم.

جیم فولی کارشناسی رابو بانک لندن در این باره می‌گوید؛ پر واضح است که خبر افزایش روزانه مبتلایان به انگلیس اصلاً خبر خوبی نیست. در کنار دیگر عوامل این مسئله بدان معنا است که ا نگلیس از لیست مقصدهای مسافرتی ایمن اتحادیه اروپا خارج شده است.

روند تضعیف قیمت ارزش پوند در و اقع یک عقب‌نشینی برای ارزش این ارز نسبت به عملکرد آن از ابتدای سال جاری تاکنون به شمار می‌رود، چرا که در این مدت پوند 1.49 درصد رشد ارزش داشت.

برچسب ها

پوند انگلیسویروس کرونا
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا