فدرال رزرو به دنبال انتشار دلار دیجیتال

عصر اعتبار- بانک مرکزی ایالات متحده در حال بررسی مزایا و معایب ارز دیجیتال است و از آن به عنوان مکملی برای شکل‌های فعلی پرداخت یاد کرده است.

شنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱:۰۰

فدرال رزرو به دنبال انتشار دلار دیجیتال

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، شورای حکام فدرال رزرو در مطالعه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد، گفت که ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) باید به جای جایگزینی اشکال فعلی پول و روش‌های ارائه خدمات مالی، مکملی برای آن‌ها باشد که اولین مرحله در بحث دلار دیجیتال به شمار می‌رود. این مطالعه تنها در 40 صفحه، شامل ضمائم، به بررسی مزایا و معایب CBDC می‌پردازد و از مردم و مقام‌ها بازخورد می‌خواهد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در بیانیه‌ای گفت: مشتاقانه منتظر تعامل با مردم، نمایندگان منتخب و طیف گسترده‌ای از سهامداران هستیم تا به بررسی نکات مثبت و منفی CBDC در ایالات متحده بپردازیم. در این مطالعه آمده که معرفی دلار دیجیتال نشانه نوآوری بسیار مهمی در پول آمریکایی است، به همین دلیل است که فدرال رزرو قصد ندارد بدون حمایت علنی از سوی قوه مجریه و کنگره، به طور ایده‌آل به شکل یک قانون مجاز خاص، به صدور CBDC ادامه دهد.

فدرال رزرو خاطرنشان کرد که در حال حاضر این دلار از سه نوع پول تشکیل شده است: ارز فیزیکی صادر شده توسط فدرال رزرو، پول دیجیتالی که توسط بانک‌های تجاری نگهداری می‌شود و پول غیربانکی، یک حساب دیجیتال از تراکنش‌های مورد استفاده توسط سایر ارائه دهندگان خدمات مالی.

فدرال رزرو گفت: در حالی که راه‌اندازی دلار دیجیتال با حمایت فدرال رزرو می‌تواند پرداخت های ایمن و سریع را بین آمریکایی‌ها و حتی تجارت با سایر کشورها ارائه کند، ممکن است جنبه‌های منفی نیز داشته باشد مانند سوالاتی در مورد اینکه چگونه دولت می‌تواند حریم خصوصی شهروندان را حفظ کند، با تراکنش‌های غیرقانونی مبارزه کند و ثبات پولی و مالی را حفظ کند.

این مطالعه خاطرنشان کرد که روش‌های پرداخت دیجیتال اخیر هنگام بلایای طبیعی یا سایر اختلالات بزرگ با شکست مواجه می‌شوند و مناطق آسیب‌دیده را مجبور می‌کند به تراکنش‌های نقدی تکیه کنند. بانک مرکزی ایالات متحده هشدار داد که سایر کشورها یا اتحادیه‌های ارزی می توانند CBDC های خود را ایجاد کنند که ممکن است جذاب‌تر از شکل های موجود دلار ایالات متحده باشد و وضعیت دلار را به عنوان ارز ذخیره جهانی تهدید کند. فدرال رزرو گفت ممکن است CBDC ایالات متحده به حفظ نقش بین‌المللی دلار کمک کند.

برچسب ها

دلارفدرال رزرو آمریکاارز دیجیتال
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا