بازگشت دلار به کانال ۲۹۰۰۰ تومان

تداوم کاهش قیمت دلار در بازار آزاد و دلالانی که زیان کردند

عصر اعتبار- امروز (شنبه) قیمت دلار در بازار آزاد با ۵۰۰ تومان کاهش دوباره به کانال ۲۹۰۰۰ تومان رسید و تمام رشته دلالان را پنبه کرد و آنها را متضرر کرد.

شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳:۰۰

تداوم کاهش قیمت دلار در بازار آزاد و دلالانی که زیان کردند

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، هفته گذشته پس از اجرای طرح ساماندهی یارانه کالاهای اساسی، دلالان و سودجویان که همواره منتظر فرصتی برای ایجاد التهاب در بازار ارز هستند تا از آب گل آلود به نفع خود ماهی بگیرند دست به کار شدند.

البته اقدامات آنها نتیجه‌ای نداشت چرا که در روزهای گذشته با حضور رییس جمهوری در بازار و گفت‌وگو با مردم، صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی درخصوص افزایش ذخایر اسکناس ارز و اینکه قیمت واقعی ارز پایین‌تر از بازار آزاد است سیگنال مثبت را منتشر کرد و موجب کاهش هزارتومان دلار در بازار آزاد شد .

امروز در ادامه اقدامات انجام شده برای مقابله با التهاب بازار ارز، خبر وزارت اطلاعات مبنی بر شناسایی و انسداد حساب بانکی 545 نفر از عوامل غیرمجاز ارزی در کشور باعث بازگشت آرامش به بازار شد و این بین دلالان بودند که دوباره ضرر کردند.

طبق اطلاعیه وزارت اطلاعات با اجرای طرح برخورد با عوامل داد و ستد غیرمجاز ارزی در مدت اخیر، 9 هزار و 219 فقره حساب بانکی با گردش بیش از 600 هزار میلیارد ریال از این عناصر در سطح کشور مسدود شد.

در نخستین روز کاری هفته جاری دلار در بازار آزاد با پانصد تومان کاهش وارد کانال 29000 تومان شد. همچنین در سامانه نیما 26 هزار تومان و در صرافی بانکی 25 هزار و 682 تومان داد و سد می‌شد.

این کاهش قیمت‌ها در روزهای اخیر نشان‌دهنده ادامه سیر نزولی نرخ دلار از نگاه معامله‌گران در روزهای آینده است.

برچسب ها

دلاربازار ارزقیمت دلار
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا