دلار دیگر ارزی قابل اعتماد نیست

عصر اعتبار- دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که افزایش سهم تسویه حساب‌های متقابل به ارزهای ملی با کشورهای مختلف برای سقوط دلار طراحی نشده است.

سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵:۰۰

دلار دیگر ارزی قابل اعتماد نیست

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه گفت: افزایش سهم تسویه حساب‌های متقابل به ارزهای ملی با کشورهای مختلف به منظور پایین آوردن ارزش چیزی به ویژه کاهش قیمت دلار نیست.

در عین حال، به گفته پسکوف، ایالات‌متحده با سیاست‌های خود اعتماد بین‌المللی به دلار را تضعیف کرده است. وی می‌گوید: دلار دیگر یک ارز ذخیره قابل اعتماد نیست. در حال حاضر تعداد قابل توجهی از کشورها نگران غیر قابل اعتماد بودن دلار هستند. 

پسکوف گفت: در نتیجه، بسیاری از کشورها به دنبال راه‌هایی برای به حداقل رساندن سهم دلار از گردش تجاری و افزایش سهم تسویه‌ها در ارزهای ملی خود هستند.

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه افزود: همین روند در روابط روسیه با ترکیه نیز در حال انجام است. وی یادآور شد که در جریان گفت‌وگوهای رهبران روسیه و ترکیه، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان که در پنجم آگوست در سوچی برگزار شد، توافق شد که بخشی از گاز عرضه شده به روبل پرداخت شود.

پسکوف در پایان خاطرنشان کرد: این گام بسیار مهمی است. ما امیدواریم که سهم ارزهای ملی همچنان به رشد خود ادامه دهد.

برچسب ها

دلاراقتصاد جهانیقیمت دلار
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا