عصر بازار

دیدار هیاتی متشکل از مدیران اقتصادی آلمان با مدیرعامل بانک صنعت و معدن

عصر اعتبار- هیاتی متشکل از مدیران ارشد بانک های آلمانی (k.f.w) و (a. k. a) و شرکت آلمانی زیمنس با علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل و جمعی از میران ارشد بانک صنعت و معدن دیدار و گفتگو کردند.

دیدار هیاتی متشکل از مدیران اقتصادی آلمان با مدیرعامل بانک صنعت و معدن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن در این دیدار ، افخمی شرایط کشورمان را به خاطر داشتن موقعیت خاص ایران در منطقه، دسترسی به کریدورهای تجارت جهانی و برخورداری از مناطق آزاد تجاری برای مشارکت در سرمایه گذاری صنعتی مثبت و مطمئن توصیف کرد.
    وی گفت: بانک صنعت و معدن در سال های اخیر فعالیت چشمگیری در تامین مالی طرح های زیربنایی صنعتی نظیر فولاد، پتروشیمی،نیروگاه ، راه آهن و سیمان در ایران داشته و علاوه بر آن از طریق تسویه حساب با موسسات مالی خارجی و مذاکره با کشورهای صنعتی شرایط را برای فعالیت خود در فضای پس از تحریم آماده کرده بود.
    افخمی بیان داشت: بانک صنعت و معدن سهامدار اصلی بانک تجارتی ایران و اروپا (eih)است که شعبه مرکزی آن در شهرهامبورگ کشور آلمان قرار داشته و پس از اجرایی شدن برجام فعالیت خود را از سر گرفته است واین بانک می تواند به عنوان یکی ازحلقه های اتصالات مراودات بانکی به خوبی ایفای نقش نماید.
    مدیرعامل بانک صنعت و معدن شناخت و پایبندی به شرایط سرمایه گذاری در ایران از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی و تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را از مقدمات مشارکت این بانک با بانک ها و شرکت های خارجی اعلام کرد.
    افخمی با بیان این که همکاری مشترک بانکی در زمینه های صنعتی و اقتصادی می تواند تضمین کننده منافع مشترک طرفینی باشدتصریح کرد: امروز زمینه بکر و قابل اعتمادی برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد و قطعا همکاری مشترک در پیشبرد پروژه های زیربنایی در ایران می تواند در عرصه اقتصادی منطقه تاثیرگذار باشد.
    اعضای هیات خارجی حاضر در بانک صنعت و معدن در این دیدار تمایل کشورشان را برای همکاری با ایران بیان داشته و پرسش هایی را در خصوص نحوه آغاز این همکاری مطرح کردند.
    گفتنی است مشارکت با شرکت مپنا در زمینه اجرای طرح های نیروگاهی و حمل و نقل از موارد طرح شده در دیدار هیات آلمانی با مدیرعامل بانک صنعت و معدن بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی