عصر بازار

۷ هزار نفر تحت پوشش بیمه درمان اعتیاد قرار دارند

عصر اعتبار- معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از قرار گرفتن ۷ هزار نفر تحت پوشش بیمه درمان اعتیاد خبر داد.

۷ هزار نفر تحت پوشش بیمه درمان اعتیاد قرار دارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محسن روشن‌پژوه امروز در نشست خبری هفته بهزیستی گفت: در چند سال گذشته با چالش‌هایی برای جذب اعتبار و همچنین دستورالعمل نحوه پوشش بیمه معتادان روبرو بودیم.

    وی ادامه داد: در ابتدا دستورالعمل بیمه فقط برای مراکز دولتی و درمان سرپایی با الگوی متادون تعیین شده بود؛ اما اکنون تغییرات اساسی در این دستورالعمل داده‌ایم.

    مدیر کل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل قبل تاکنون حدود 7 هزار نفر تحت پوشش بیمه معتادان قرار گرفته است، اما در دستورالعمل جدید تلاش کردیم تا جامعه هدف کم‌بضاعت و کسانی که در مراکز اقامتی بهزیستی بسر می‌برند و از حمایت اجتماعی کمی برخوردار هستند را تحت پوشش قرار دهیم.

    روشن‌پژوه با تاکید بر اهمیت پیگیری درمان پس از بهبود گفت: این مساله در دستورالعمل جدید دیده شده است پیش از این هم پیگیری پس از درمان در مراکز TC ما انجام می‌شد، اما پروتکل جدید به صورت پایلوت اجرا شده و در زمینه مداخلات پس از بهبود ابلاغ خواهد شد.

    وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر عدم تحقق کامل بودجه مراکز درمان اعتیاد کودکان و نوجوانان در سیستان و بلوچستان گفت: قرار بود؛ سازمان بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بودجه‌ای به این مراکز بدهد که بهزیستی سهم خود را پرداخت کرده، ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز کمک‌هایی انجام داده و ممکن است که وزارت رفاه بخش مربوط به خود را تامین نکرده باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی