عصر بازار

افت کنونی قیمت جهانی طلا موقتی است

عصر اعتبار- خبرگزاری رویترز اعلام کرد: کاهش دیروز (دوشنبه) قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز نیز ادامه دارد و قیمت ها به سطوح دیروز نزدیک است ،اما تحلیلگران براین باورند که افت قیمت موقتی است.

افت کنونی قیمت جهانی طلا موقتی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، تداوم کاهش قیمت طلا در روز جاری ناشی از صعود شاخص سهام آسیا است. همچنین بازارها در حال ارزیابی این مساله هستند که آیا افزایش 287 هزار واحدی اشتغال غیر کشاورزی آمریکا در ماه ژوئن (خرداد-تیر) زمینه را برای افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا هموار کرده است؟
    قیمت تحویل فوری طلا در بازار لندن، پس از کاهش 0.8 درصدی دیروز (دوشنبه)، امروز نیز در ساعت 06:40 صبح به وقت گرینویچ با اندکی کاهش نسبت به دیروز به یک هزار و 354 دلار و 20 سنت رسید.
    هر اونس طلا در معاملات آتی بازار کامکس نیویورک نیز با کمی کاهش نسبت به دیروز، به بهای یک هزار و 355 دلار و 30 سنت معامله شد.
    شاخص سهام آسیا امروز ، پس از آنکه شاخص سهام وال استریت به دلیل گزارش های اقتصادی امیدوارکننده آمریکا و انتظار اتخاذ سیاست های پولی انبساطی توسط سیاستگذاران بانک های مرکزی جهان رکورد زد، به بالاترین سطح خود در دو ماه نیم گذشته رسید.
    «مارک تو» رئیس بخش تحقیقات گروه مالی وینگ فانگ واقع در هنگ کنگ گفت: پس از گزارش افزایش بیش از انتظار آمار اشتغال غیرکشاورزی آمریکا، قیمت طلا تحت فشار قرار گرفت.
    وی افزود: انتظار می رود در کوتاه مدت تا حدودی مقاومت در برابر کاهش قیمت وجود خواهد داشت.
    همچنین این فشار برای کاهش قیمت نباید خیلی شدید باشد، زیرا بانک مرکزی آمریکا در آینده نزدیک نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.
    امروز در بازار لندن، قیمت تحویل فوری هر اونس نقره با 0.4 درصد افزایش نسبت به دیروز به 20 دلار و 33 سنت، پلاتین با 0.6 درصد کاهش به یک هزار و 92 دلار و 50 سنت و پالادیوم با 0.5 درصد کاهش به 618 دلار و 65 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی