عصر بازار

به زودی انجام می شود؛

صدور مجوز بیمه‌های تخصصی عمر

عصر اعتبار- فروش بیمه های عمر هم پس انداز است و هم با هدایت به سمت بازار سرمایه سبب تقویت این بازار می شود.

صدور مجوز بیمه‌های تخصصی عمر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، عبدالناصر همتی - رئیس کل بیمه مرکزی با بیان این که مجوز بیمه های تخصصی عمر به زودی صادر می شود گفت: برای توسعه بیمه های عمر در نظر داریم مجوز بیمه های تخصصی عمر را بزودی صادر کنیم. بیمه های عمر از دید کسانی که می خواهند این بیمه نامه را داشته باشند هم پس انداز است و هم پوششی برای فوت و از کار افتادگی و هم برای سرمایه گذاری مناسب است.

    وی افزود: متاسفانه بیمه های عمر در کشور ما مهجور مانده و رشد نکرده و بیمه های انفرادی پس انداز فقط 6 درصد سبد دارایی صنعت بیمه را به خود اختصاص داده است.

    همتی افزود: باید برنامه ریزی جدی در بخش بیمه های اجتماعی داشته باشیم و گسترش دهیم و باید بیمه های تخصصی عمر را وارد بازار کنیم.

    رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه در دنیا بیش از 50 تا 60 درصد پرتفوی و سبد دارایی بیمه ، بیمه عمر است گفت : افزایش ضریب نفوذ بیمه با رشد بیمه های عمر میسر می شود و ما می توانیم از طریق فروش بیمه های عمر به بازار سرمایه هم کمک کنیم.

    وی ادامه داد: منابعی که از راه فروش بیمه های عمر جمع می شود می تواند وارد بازار سرمایه شود و در خدمت توسعه اقتصاد کشور قرار بگیرد.

    رئیس کل بیمه مرکزی افزود : فروش بیمه های عمر هم پس انداز است و هم با هدایت به سمت بازار سرمایه سبب تقویت این بازار می شود.

    وی گفت : یکی از اقداماتی که صنعت بیمه در دنیا برای توسعه اقتصادی می کند از طریق بیمه های عمر و منابع ناشی از فروش این بیمه نامه هاست چون این بیمه نامه هم به مردم اعتماد می دهد و هم نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود.

    همتی افزود: وقتی افراد پول خود را در بانک سپرده گذاری می کنند فقط سپرده گذاری انجام داده اند و از آن سود دریافت می کنند ولی وقتی بیمه نامه عمر می خرند هم سپرده گذاری می کنند ، هم سود می گیرند و هم در شرایط از کار افتادگی به آنها کمک می شود.

    رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه تورم سبب رشد نیافتگی بیمه های عمر است ، گفت : در شرایط تورمی بیمه های عمر رشد نمی کند ولی در حال حاضر خوشبختانه تورم به زیر 10 درصد رسیده است و ما امیدواریم با توجه به کاهش نرخ سود سپرده ها و اصلاح نرخ فنی بیمه های عمر به رونق و افزایش فروش بیمه های عمر کمک کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی