عصر بازار

روند صعودی طلای جهانی ازسرگرفته شد

عصر اعتبار- طلای جهانی به دنبال تقاضای سرمایه‌گذاران برای خرید ارزان این فلز ارزشمند با وجود ادامه صعود بازارهای سهام جهان موفق شد روند کاهشی دو روز گذشته را متوقف کند.

روند صعودی طلای جهانی ازسرگرفته شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور حداکثر 0.6 درصد افزایش یافت و به 1340.66 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه 0.8 درصد و روز سه‌شنبه 1.7 درصد کاهش یافته بود که بزرگ‌ترین کاهش در بیش از دو هفته گذشته بود.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در ماه اوت 7.40 دلار یا 0.5 درصد افزایش یافت و به 1342.70 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه 1.6 درصد یا بیش از 21 دلار کاهش داشت و در 1335.30 دلار بسته شد.

    در بازار بورس طلای چین، شمش طلا با عیار 99.99 درصد، 1.5 کاهش یافت و به 288.10 یوان در هر گرم (1340.48 دلار در هر اونس) رسید.

    طلا امسال به دنبال نگرانی‌های فزاینده نسبت به دورنمای رشد اقتصاد جهانی و تصمیم اخیر انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا که بازارهای مالی را به هم ریخت و تقاضا برای دارایی‌های مطمئن شامل این فلز ارزشمند را تقویت کرد، روند صعودی داشته است. با این همه روند رشد قیمت طلا از ابتدای هفته جاری که نگرانی‌ها نسبت به وضعیت جاری انگلیس تسهیل شد و صعود بازارهای سهام جهانی ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران را بهبود بخشید، محدود شده است.

    به گفته تحلیلگران، طلا در معاملات روز دوشنبه و سه‌شنبه به دلیل بهبود ریسک‌پذیری دچار عقب‌نشینی قابل توجه قیمت شد با این همه تقاضا برای خرید در قیمت ارزان، عامل بهبود قیمت این فلز بوده است.

    در این بین شاخص دلار آمریکا پیش از اینکه ترزا می به عنوان نخست وزیر  جدید انگلیس اعلام شود، برای دومین روز کاهش یافت و پوند انگلیس قوی‌تر شد. اقتصاددانان انتظار دارند بانک مرکزی انگلیس در نشست سیاست پولی روز پنج شنبه برای مصون نگه داشتن اقتصاد این کشور در برابر تبعات خروج از اتحادیه اروپا، نرخ‌های بهره را کاهش دهد. در آمریکا هم بدنبال انتشار آمار اشتغال بهتر از حد مطلوب که نگرانیها نسبت به وضعیت سلامت اقتصاد این کشور را آرام کرد، احتمال تحکیم سیاست پولی در سال جاری افزایش یافته است. جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوییس، روز سه‌شنبه اعلام کرد معتقد است تصمیم انگلیس برای جدایی از اتحادیه اروپا تاثیر طولانی بر اقتصاد آمریکا نخواهد داشت. در حالیکه معامله‌گران احتمال افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در ماه جاری را تنها چهار درصد برآورد می‌کنند این احتمال تا دسامبر از حدود هشت درصد پس از همه‌پرسی ماه گذشته انگلیس به 34 درصد افزایش یافته است.

    طبق آمار بلومبرگ، ذخایر طلای صندوقهای سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا از بالاترین رکورد سه سال گذشته کاهش یافت و روز سه‌شنبه با 10.6 تن کاهش، به 2002 تن رسید.

    در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 1.04 درصد افزایش یافت و به 20.38 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش 1094.85 دلار معامله شد. در حالی که هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 2.4 درصد افزایش، 643.49 دلار بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو