عصر بازار

۴۶.۵ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شد

عصر اعتبار- رئیس سازمان چای کشور از پرداخت ۱۸.۵ میلیارد تومان دیگر از مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: طی چند روز آینده نیز حدود ۱۵ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان به حساب آنان واریز خواهد شد.

۴۶.۵ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمدولی روزبهان با بیان اینکه روز گذشته 18.5 میلیارد تومان از مطالبات چای‌کاران به حساب آنان واریز شد، اظهار داشت: در حال حاضر مجموعه مطالبات پرداختی چایکاران به 46 میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده است.

    وی با اشاره به اینکه تاکنون یک سوم بهای برگ سبز تحویلی چای کاران به حساب آنان واریز شده است، اضافه کرد: طی چند روز آینده تولید 15 میلیارد تومان دیگر به حساب کشاورزان واریز می‌شود و مجموع پرداختی ما به آنان به حدود 62 میلیارد تومان خواهد رسید که در این صورت نزدیک به 42 درصد مطالبات کشاورزان تسویه می‌شود.

    رئیس سازمان چای کشور شرایط تولید را در سال جاری بسیار مطلوب توصیف کرد و گفت: تاکنون حدود 79 هزار تن برگ سبز چای به ارزش 147 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که این عدد نسبت به سال گذشته حدود 40 درصد رشد دارد.

    روزبهان شرایط جوی مناطق تولید چای کشور در سال جاری را مورد اشاره قرار داد و افزود: با توجه به شرایط مناسبی که در این زمینه وجود دارد، پیش بینی می‌شود میزان تولید برگ سبز چای در سال جاری به حدود 110 تا 115 هزار تن برسد که در صورت تحقق این امر، روند کاهش تولید این محصول که در سالیان قبل آغاز شده و استمرار یافته بود، متوقف می‌شود.

    وی با بیان اینکه تولید برگ سبز چای در سال گذشته نسبت به سال 93، 33 درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: پیش بینی می‌شود این عدد در سال جاری حدود 40 درصد باشد.

    رئیس سازمان چای کشور گفت: این اتفاق بسیار خوبی است که برای تولید کشور رخ داده؛ چراکه هم باعث افزایش درآمد کشاورزان و رشد اشتغال می‌شود هم در کاهش میزان واردات نقش به سزایی دارد، ضمن اینکه مردم می‌توانند یک محصول سالم و کاملا بهداشتی را مصرف کنند؛ چراکه ایران تنها کشوری در جهان است که در تولید چای از هیچ گونه سمی استفاده نمی‌کند.

    روزبهان همچنین با بیان اینکه چین دوم (تابستانه) برگ سبز چای دو مرحله دارد، افزود: در حال حاضر مرحله اول این چین تمام شده و حدود 10 تا 15 روز آینده مرحله دوم آن آغاز خواهد شد، اما در این فاصله و در حال حاضر برداشت به صورت محدود انجام می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو