عصر بازار

تامین اجتماعی هرمزگان تعهد سه هزار و ۵۵۰ میلیاردی خود را پرداخت کرد

عصر اعتبار- مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان گفت: این سازمان در استان توانست در یکسال گذشته سه هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال تعهد کوتاه و بلند مدت خود را بدون تاخیر پرداخت کند که دستاوردی بزرگ در خدمت رسانی به مردم می باشد.

تامین اجتماعی هرمزگان تعهد سه هزار و ۵۵۰ میلیاردی خود را پرداخت کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سید فاضل حیدری بلوکی پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی دستگاه های زیر مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی که به مناسبت هفته تامین اجتماعی برگزار شد، افزود: از این میزان سه هزارمیلیارد ریال تعهدات بلند مدت به مستمری بگیران و 150 میلیارد ریال هم تعهدات کوتاه بوده است.
    وی ادامه داد: این خدمات برای 894هزار و 31 نفر از افراد زیرپوشش صورت گرفته که 57درصد از جمعیت یک و نیم میلیون نفری هرمزگان را شامل می شود.
    حیدری بلوکی تصریح کرد: بیش از 304هزار نفر بیمه شده اصلی در استان وجود دارد که 85 درصد آن به مردان و 15 درصد آن به جامعه زنان اختصاص دارد.
    وی بیان داشت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر اجتماعی در حال حاضر نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خود دارد و 18 نوع خدمات را به افراد تحت پوشش خود ارایه می دهد.
    وی افزود: 16 شعبه دایم و اصلی، 8 شعبه اقماری در بخش های شهرستان ها و همچنین دو واحد کارگزاری در بندرعباس به عنوان پشتیبان سه شعبه موجود در مرکز استان فعال هستند .
    حیدری بلوکی از مهمترین شاخص های تعادل چرخه منابع و مصارف را نسبت جامعه پرداخت کننده به جامعه دریافت کننده دانست و عنوان کرد: روند این نسبت در سال های اخیر رو به کاهش بوده و در حال حاضر در هرمزگان برابر با 12 و 8 دهم می باشد که به معنای آن است که هر 13 نفر بیمه شده، پشتیبان یک پرونده مستمری بگیر هستند.
    این مقام مسئول تعداد کارگاه های تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در استان هرمزگان را 33 هزار کارگاه اعلام کرد و افزود: از این تعداد 25 هزار کارگاه فعال و 8 هزار کارگاه نیمه فعال هستند.
    مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشریح برخی اقدامات انجام شده در راستای اقتصاد مقاومتی در کارگروه رفع موانع تولید استان اظهار داشت: تقسیط بدهی کارگاهها، همکاری و ایجاد تنفس جهت دریافت لیست و ارائه خدمات به بیمه شدگان بدون دریافت وجه ، اخذ مجوز از ستاد مرکز جهت تقسیط بیش از 36 قسط برای کارگاههای بحران دار استان، پیگیری اجرای مصوبه بخشودگی جرائم، رفع انسداد حساب و دریافت لیست به مأخذ هفت درصد سهم بیمه شده از جمله دستاوردهای حاصل شده در این زمینه می باشد.
    لازم به ذکر است ، 19 تا 25 تیرماه به نام هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی