عصر بازار

آخرین وضعیت بازار املاک اداری

عصر اعتبار- رکود بازار مسکن در این سال‌ها واحدهای اداری را هم با رکود مواجه کرده است و این واحدها بدون مشتری مانده‌اند.

آخرین وضعیت بازار املاک اداری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، رکود بازار مسکن به املاک تجاری و اداری هم کشیده شده و خرید و فروش این واحدها هم به سختی انجام می‌گیرد. هرچند که رکود اقتصادی در بخش مشاغل هم تاثیر زیادی گذشته است و بازار اقتصادی رونق چندانی ندارد.

    براین اساس، املاک اداری به سختی خرید و فروش می شوند و مشتری چندانی برای آنها وجود ندارد به همین دلیل واحدهای اداری مانند مسکن با افت قیمت شدیدی روبرو شده است و خریداران سال های گذشته که این واحدها را گران خریدند به شدت متضرر شده اند.

    در واقع در دوران افزایش شدید قیمت ها در بخش مسکن، واحدهای تجاری و اداری با قیمت های بسیار گرانی به فروش رسیدند که در حال حاضر این قیمت‌ها بسیار تغییر کرده و کاهش شدیدی نسبت به سال 91 دارد.

    در تعیین قیمت واحدهای اداری موضوع سند اداری بسیار اهمیت دارد، به این معنا که وقتی یک واحد سند اداری داشته باشند یعنی مجوزهای لازم را برای اداری بودن کسب کرده است از سوی دیگر برخی واحدها سند اداری ندارند و فقط در موقعیت مناسب اداری قرار گرفته اند که در این واحدها احتمال پلمپ دفاتر وجود دارد به همین دلیل قیمت واحدهایی با سند اداری بیشتر از دیگر واحدها است.

    نرخ برخی واحدهای اداری در شهر تهران

    براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، در خیابان مطهری - قائم مقام واحدی 53 متری با 2 اتاق و پارکینگ و سند اداری، طبقه سوم، بدون آسانسور 310 میلیون تومان قیمت گذاری شده و واحد اداری دیگری در حدفاصل پل چوبی وپیچ شمیران به مساحت 80 متر با سند اداری و عمر 22 ساله، متری 3 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می رسد.

    در خیابان گاندی واحدی 81 متری با 3 اتاق و سند اداری 690 میلیون تومان قیمت دارد و در طالقانی - جنب مترو واحدی 93 متری با سند اداری، بازسازی‌شده متری6 میلیون تومان به فروش می رسد.

    همچنین بر مطهری واحدی 67 متری با 2اتاق، طبقه 7 با موقعیت اداری 500 میلیون تومان قیمت گذاری شده و در شریعتی بالاتر از همت واحدی 73 متری با 2 اتاق، نوساز  با موقعیت اداری متری 9 میلیون و 900 هزار تومان به فروش می رسد.

    در خیابان پیروزی، روبروی بیمارستان فجر، یک واحد آپارتمان 53 متری با موقعیت اداری، ساختمان پزشکان، با امکانات کامل متری 4 میلیون و 800 هزار تومان فروخته می شود و در شریعتی - سه راه طالقانی واحدی 70 متری و لوکس فول امکانات متری 4 میلیون و 500 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

    در خیابان ولیعصر - جردن واحدی 72 متری با کلیه امکانات و موقعیت اداری 650 میلیون تومان به فروش می رسد و در بلوار کشاورز واحدی 65 متری با امکانات کامل و موقعیت اداری 285 میلیون تومان تعیین قیمت شده است.

    درخیابان میرزای شیرازی - خیابان 15 واحدی 58 متری و دوخوابه طبقه 3 با عمر 15ساله متری 5 میلیون و 500 هزار تومان فروخته می شود و در سعادت آباد واحدی 75 متری لوکس با امکانات فقط 480 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

    همچنین در کاشانی، توانیر - بیمارستان دی واحدی 75 متری 590 میلیون تومان به فروش می رسد و در ستارخان بر اصلی سازمان آب واحدی 60 متری و سه خوابه 275 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو