عصر بازار

تحلیلگران معتقدند

افزایش قیمت اونس به ۱۵۰۰ دلار تا پایان امسال

عصر اعتبار- تحلیلگران معتقدند که قیمت طلا در طولانی مدت قطعا افزایشی و از قیمت فعلی بسیار بالاتر است و برخی قیمتی میان ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار در هر اونس را طی ۵ سال آینده پیش‌بینی می‌کنند.

افزایش قیمت اونس به ۱۵۰۰ دلار تا پایان امسال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، گالف نیوز طی گزارشی نوشت زمانی‌که طلا ماه گذشته پس از رای‌گیری برگزیت، به میزان قابل توجهی افزایش یافت و به بالاترین سطح از رکود اقتصادی جهان در سال 2008 رسید، ثابت کرد که کالای پرسودی است.

    هرچند نشانه‌هایی در چند روز گذشته آشکار شد که این افزایش در حال کاهش است اما قیمت طلا در روز جمعه به علت انتشار خبر کودتا در ترکیه بار دیگر افزایش یافت.

    با توجه به تمام بحران‌های جهان، به نظر می‌رسد که طلا همچنان در سال جاری و طی 5 سال آینده عملکرد خوبی داشته باشد. این فلز گران‌بها تا پایان سال 2016 می‌تواند به 1500 دلار برسد و نشانه‌هایی وجود دارد که تا سال 2020 رکود جدیدی در بیش از 3000 دلار در هر اونس ثبت کند.

    رالف شنیبلی، مدیر یک موسسه خدمات معاملات طلا گفت: « توقف طلا نشانه خوبی است و به خوبی افزایش‌های بیشتر را ضمانت می‌کند... قطعا شانس خوبی برای طلا برای رسیدن به 1500 دلار تا پایان سال وجود دارد اما ما نیازمند تثبیت این روند مثبت هستیم و قطعا این یک تقویت بی ثبات خواهد بود.»

    «من کاملا در مورد افزایش قیمت به 5000 دلار در هر اونس تا سال 2020 یقین دارم. این افزایش ممکن است جایی میان 3000 تا 5000 دلار باشد اما قطعا از قیمت کنونی به میزان قابل توجهی بالاتر است.»

    به نوشته این گزارش، جمع کردن شمش طلا، سکه و حتی جواهر همیشه یک واکنش قراردادی به وجود بی‌ثباتی است. بسیاری از مردم اغلب در زمان بحران برای خرید طلا هجوم می‌آورند و سبب می‌شود که قیمت‌ها افزایش یابد. منتقدان طلا با این حال نسبت به هرگونه تصمیمات عجولانه هشدار داده‌اند.

    بانک مریل لینچ پیش‌بینی کرد که قیمت طلا در سال جاری به 1500 دلار در هر اونس برسد. «جهان از این بحران به بحران بعدی کشیده می‌شود و ما شاهدیم که ریسک‌ها احتمالا تغییر نخواهند کرد.»

    این بانک در ادامه اعلام کرد «ما دیدگاه افزایشی خود را به ویژه در مورد طلا و نقره تقویت می‌کنیم که با توجه به رشد آرام اقتصاد جهان همچنان به عملکرد مثبت خود ادامه می‌دهند.»

    تدوام عملکرد مثبت طلا در سال جاری می‌تواند به تصمیم اکثریت انگلیسی‌ها برای ترک اتحادیه اروپا و همچنین تردیدها در مورد بخش بانکداری و بحران ترکیه  برگردد.

    شنیبلی توضیح داد: « در کوتاه‌مدت، عوامل افزایش قیمت، نگرانی‌های مجدد در مورد برگزیت، تکرار دوباره نگرانی در مورد بخش بانکداری (این‌بار در ایتالیا ) و در زمان بسیار نزدیک، وضعیت ترکیه است.»

    بانک ای‌بی‌ان نیز پیش‌بینی کرد: «با این‌حال، چشم‌انداز کلی مثبت است. ما پیش‌بینی قیمت فلزهای گران‌بها را در کوتاه‌مدت بیشتر افزایشی تنظیم کردیم و تصحیح احتمالی قیمت‌ها در پایان سال 2016 و آغاز سال 2017 خواهد بود. چنین تصحیحی چشم‌انداز افزایشی بلندمدت را تغییر نخواهد داد.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو