عصر بازار

کاهش طلای جهانی ازسرگرفته شد

عصر اعتبار- طلای جهانی پس از آماری که نشان داد روند رشد اقتصاد آمریکا بهبود یافته و همچنین شکست کودتا در ترکیه که تقاضا برای این فلز به عنوان دارایی امن را ضعیف کرد، به حرکت کاهشی هفته گذشته ادامه داد.

کاهش طلای جهانی ازسرگرفته شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور حداکثر یک درصد کاهش یافت و به 1323.83 دلار رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته 2.1 درصد کاهش یافت که نخستین کاهش در هفت هفته گذشته بود.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت 0.01 درصد افزایش یافت و به 1327.50 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه 4.80 دلار یا 0.36 درصد کاهش یافت و در 1327.40 دلار بسته شد و برای کل هفته 2.3 درصد کاهش ثبت کرد.

    در بورس طلای شانگهای چین شمش طلا با عیار 99.99 درصد تغییر چندانی نداشت و 286.80 یوان در هر گرم (1337.22 دلار در هر اونس) معامله شد.

    طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون تحت تاثیر ریزش بازارهای مالی جهان که تقاضا برای دارایی امن را تقویت کرد و  تردید بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخهای بهره و همچنین گسترش سیاستهای انبساطی از سوی بانکهای مرکزی بزرگ جهان برای مقابله با شوکهای اقتصادی منفی حاصل از رای انگلیس برای جدایی از اتحادیه اروپا، حدود 25 درصد رشد کرده است.

    آماری که روز جمعه انتشار یافت نشان داد میزان خرده فروشی آمریکا در ماه ژوئن تحت تاثیر افزایش خرید خودرو و کالاهای دیگر رشد بهتر از حد مطلوبی داشته و رشد اقتصادی در سه ماهه دوم اوج بیشتری پیدا کرده است.

    این دیدگاه با سایر آماری که روز جمعه منتشر شد و رشد تولید صنعتی، تحکیم تقاضای داخلی و رشد مستمر تورم را نشان داد، مورد تحکیم بیشتری قرار گرفت. این آمار مثبت ممکن است به بانک مرکزی آمریکا امکان دهد نرخهای بهره را اواخر سال جاری افزایش دهد اما این امر به ارزیابی سیاستگذاران از تاثیر تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا بر اقتصاد داخلی بستگی دارد.

    سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا پنج شنبه گذشته تاکید کردند بدنبال تصمیم اخیر انگلیس و با وجود نشانه‌های بهبود بازار کار داخلی، هیچ عجله ای برای افزایش نرخهای بهره وجود ندارد. در حال حاضر احتمال افزایش نرخهای بهره آمریکا در ماه جاری هشت درصد و احتمال افزایش نرخها تا دسامبر 43 درصد برآورد می شود.

    طلا به نرخهای بهره حساس است و هر گونه افزایش نرخهای بهره برای طلا منفی خواهد بود زیرا رقابت این فلز با داراییهای دارای بازده مانند اوراق قرضه و سهام را دشوار می کند.

    وین گوردون، مدیر بخش کالاها و مبادلات ارزی در واحد مدیریت سرمایه بانک یو بی اس به تلویزیون بلومبرگ گفت: آمار اقتصادی مطلوبی که روز جمعه در آمریکا منتشر شد این تصور را بوجود آورد که بانک مرکزی ممکن است امسال نرخهای بهره را افزایش دهد. بازاری روی چنین احتمالی حساب نمی‌کند اما مطمئنا یک رویداد منفی برای طلا خواهد بود.

    سایر بانکها می‌گویند طلا ممکن است صعود بیشتری پیدا کند. تحلیلگران گروه "دی بی اس گروپ هولدینگز" می گویند این فلز ارزشمند در یک روند صعودی قرار دارد و ممکن است به دلیل پایین ماندن هزینه‌های استقراض که تقاضای سرمایه گذاری را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش می دهد، به بیش از 1500 دلار صعود کند. فرانسیسکو بلانش، مدیر تحقیقات کالا در بانک آمریکا مریل لینچ با اشاره به پایین ماندن نرخهای بهره و انتخابات آمریکا اظهار کرد قیمتها ظرف شش تا 12 ماه آینده ممکن است به 1500 دلار برسد.

    طبق آمار بلومبرگ، ذخایر صندوقهای سرمایه گذاری قابل معامله در بورس که تحت پشتیبانی طلا قرار دارند، روز جمعه 1.45 تن افزایش یافت و به 2002.46 تن رسید.

    در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری یک درصد کاهش یافت و به 19.99 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 1087 دلار رسید در حالیکه هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.6 درصد کاهش، 642.40 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو