عصر بازار

دومین فاز مذاکرات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در آبان‌ماه

عصر اعتبار- دومین فاز مذاکرات تجاری و اقتصادی ایران و اعضای ۱۱ نفره اتحادیه اروپا در آبان‌ماه سال جاری مدنظر قرار می‌گیرد.

دومین فاز مذاکرات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در آبان‌ماه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گرازش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از برگزاری اولین نشست میان هیات 11 نفره اتحادیه اروپا در تیرماه سال جاری قرار است در آبان‌ماه پیش‌رو مذاکرات طرفین وارد دومین فاز خود شود.

    وی ادامه داد: بنابراین در آبان‌ماه سال جاری مجددا هیاتی از اتحادیه اروپا به منظور پیگیری و ارائه‌ی مباحث مطرح شده در اولین نشست خود که طی هفته گذشته با مسوولان سازمان توسعه تجارت ایران، وزارت اقتصاد، گمرک و بانک مرکزی انجام شد به ایران سفر خواهند کرد.

    در 16 آوریل 2016 مباحث مشترکی میان ظریف و موگرینی مطرح شد که مربوط به پیگیری مباحث ایران و اتحادیه اروپا بود تا در نهایت بیانیه مشترکی مبنی بر همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری، کشاورزی، حمل‌ونقل، انرژی، تغییرات آب و هوایی، محیط زیست، تحقیقات و نوآوری، آموزش، فرهنگ، دارو، مهاجرت، موضوعات منطقه‌ای و غیره تدوین شود و به عنوان سرفصل‌های همکاری دو طرف مدنظر قرار گیرد.

    در هفته گذشته اولین هیات از اتحادیه اروپا متشکل از 11 نفر در سطح مدیران کل به تهران آمدند و جلساتی را با مسوولان سازمان توسعه تجارت، بانک مرکزی، گمرک و وزارت اقتصاد برگزار کردند تا در ارتباط با مسائل مختلف از جمله مباحث اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری، صنعت، سیاست‌گذاری اقتصاد کلان، گمرک و امور پولی و بانکی مذاکره کنند.

    پس از برگزاری این جلسات قرار بر این شد تا چارچوب‌های مشترکی توسط مسوولان سازمان توسعه تجارت در ارتباط با پروژه‌های انرژی‌های نو، پروژه‌های هایتک با فناوری بالا، صنایع، خودرو و دارو، نساجی، مواد اولیه، گردشگری و پتروشیمی تعیین و تدوین شود.

    به همین منظور قرار است دومین حضور این هیات از اتحادیه اروپا در آبان‌ماه سال جاری انجام شود و هیات مذکور به منظور پیگیری و ارائه‌ی مباحث مطرح شده در اولین نشست مجددا به ایران سفر کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی