عصر بازار

عضو کمیسیون کشاورزی مطرح کرد،

مشارکت موسسات مالی با تولیدکنندگان، اقتصاد کشور را نجات می‌دهد

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت قدم به قدم موسسات مالی با تولیدکنندگان، اقتصاد کشور را نجات می‌دهد.

مشارکت موسسات مالی با تولیدکنندگان، اقتصاد کشور را نجات می‌دهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا در رابطه با کاهش سود تسهیلات بخش کشاورزی عنوان کرد: تنها با تزریق پول نمی‌توان اقتصاد کشور را به حرکت درآورد و رونق اقتصادی را حاصل کرد؛ به خصوص در بخش کشاورزی که ریسک بالایی در آن وجود دارد و عدم مدیریت کلان در واردات و صادرات و عدم وجود آمار مصرفی در برخی از محصولات کشاورزی باعث بروز مسائل و مشکلاتی شده است.

    او ادامه داد:‌ حتی اگر تسهیلات بدون سود هم در صنعت، کشاورزی و خدمات ارائه دهیم، امکان این که بازهم موفقیتی حاصل نشود وجود دارد. به همین دلیل پیشنهادی مبنی بر مشارکت قدم به قدم موسسات مالی و تولیدکنندگان به دولت ارائه دادیم، به این معنا که موسسات مالی در سود و زیان تولیدکنندگان مشارکت کنند.

    این نماینده مجلس تاکید کرد: انتظار ما این است که مسئولین موسسات مالی کشور و مسئولین اجرایی کشور در این بخش ورود پیدا کنند و قدم به قدم با تولیدکنندگان همراه باشند. در این صورت، مطمئنا اقتصاد کشور نجات پیدا می‌کند. اگر قرار بود با سیستم‌های بانکی موجود، کشور نجات پیدا می‌کرد، وضعیت اقتصادی کشور ما به این شکل نبود و روستاهای ما تا این حد ویران نشده بودند.

    وقفچی تاکید کرد: انتظار داریم دولت مسائل کشاورزی و مسائل دیگر را در کنار هم و در یک دایره کامل ببیند. در حال حاضر سود تسهیلات بخش کشاورزی به 15 درصد کاهش پیدا کرده است اما چه تضمینی وجود دارد که دولت محصول سویا، کلزا یا گندم را با 15 درصد افزایش از کشاورز بخرد؟ یا چه تضمینی وجود دارد که بیمه‌ها، خسارت کشاورزان ا پرداخت کنند؟

    او پیشنهاد داد: مسئولین امر با همراهی و هماهنگی مجلس در طرح تحول اقتصادی، همه مسائل را با هم ببینند چراکه ارائه تسهیلات به تنهایی مشکلات کشور را حل نخواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی