عصر بازار

فطانت :

کاهش نرخ سود بانکی سرمایه ها را به بازار سرمایه هدایت می کند

عصر اعتبار- رئیس سازمان بورس کاهش نرخ سود بانکی را سبب هدایت سرمایه ها به سمت بازار بورس دانست.

کاهش نرخ سود بانکی سرمایه ها را به بازار سرمایه هدایت می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از صدا و سیما افزود : کاهش نرخ سود بانکی این نوید را می دهد که سیستم بانکی می تواند در فضای رقابتی نرخ خود را بازهم به تدریج پایین بیاورد و سرمایه ها به سمت بازار سرمایه هدایت شود.

     


    رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در سال گذشته از طریق بازار سرمایه صد هزار میلیارد تومان تامین مالی پروژه ها انجام شده است.

     


    وی ادامه داد: بازار سرمایه حلقه مفقوده خود را تکمیل کرده است و برنامه ریزی می کند با استفاده از بازار اولیه شرایطی را فراهم کند که شرکت ها بتوانند تامین مالی خود را انجام دهند و بازار ثانویه بدون یک بازار اولیه ناقص محسوب می وشد.

     


    فتانت گفت: با اقدامات برنامه ریزی شده از طریق ابزارهای مختلف مالی مانند اوراق رهنی به دنبال تامین سرمایه پروژه ها هستیم.

     


    وی افزود: هفته های گذشته هزار میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی را وارد بازار کردیم که این اقدام به همراه کاهش نرخ سود بانکی امکان جدید برای سرمایه گذاری ما ایجاد می کند تا افراد بتوانند از طریق صندوق های سرمایه گذاری فعالیت کنند.

     


    رئیس کل بورس اوراق بهادار ادامه داد: مردم تا حالا فکر می کردند تنها روش سرمایه گذاری سپرده بانکی است ولی با تولد نظام تامین مالی مبتنی بر ابزارهای اسلامی می توانند تنوع ایجاد و سرمایه های خود را به بازار سرمایه وارد کنند.

     


    فطانت افزود: در دو تا سه سال آینده بازار اولیه ما هم اندازه بازار سرمایه خواهد بود و طبیعتا اقدامات بسیار وسیعی صورت می گیرد و همه بخش های مختلف اقتصادی و حتی خود دولت نیز می تواند برای تامین مالی بلندمدت و میان مدت از این بازار استفاده کند.

     


    وی با بیان اینکه نرخ سود بانکی درحال کاهش پیداکردن است، گفت: این اقدام نوید می دهد شبکه بانکی می تواند به تدریج در یک فضای رقابتی نرخ سود خود را پایین بیاورد و بازار سرمایه نیز از این پایین آمدن نرخ سود حمایت های کافی را به شکل مکانیزم بازار خواهد داشت.

     


    فطانت خاطرنشان کرد : آنچه براساس بودجه 95 در سال جدید دیده شده است ، مردم می توانند سپرده های خود را که در بانک نگهداری می کردند به تدریج از طریق صکوک در بازار سرمایه که یک بازار با اطمینان تری است سرمایه گذاری کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی