عصر بازار

در حاشیه چهاردهمین اجلاس وزرای آنکتاد

وزیر اقتصاد با رئیس کل بانک مرکزی کنیا دیدار کرد

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان که به منظور شرکت در چهاردهمین اجلاس وزرای آنکتاد به کنیا سفر کرده بود، با رئیس کل بانک مرکزی کنیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر اقتصاد با رئیس کل بانک مرکزی کنیا دیدار کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از شادا، علی طیب نیا در این دیدار ضمن اشاره به سابقه تاریخی روابط سیاسی و اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و کنیا، سطح فعلی همکاری های اقتصادی دو کشور را با توجه به ظرفیت‌های فراوان موجود ناکافی دانست و ابراز امیدواری کرد با بهبود روابط بانکی فیمابین همکاری‌های تجاری و صنعتی گسترش یابد.

    وی با بیان اینکه اگرچه تحریم های بین المللی باعث کاهش روابط بانکی دو کشور شد, اما با توافق جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 1+5، بانک های کنیایی می توانند همکاری خود را با بانک های ایرانی آغاز کنند تا بستر فعالیت بخش خصوصی دو طرف برای گسترش همکاری ها فراهم شود.

    بنابر این گزارش، پاتریک نگوگی، رییس کل بانک مرکزی کنیا ضمن استقبال گرم از وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان, توسعه روابط  اقتصادی با  جمهوری اسلامی ایران را فرصت مغتنمی برای کنیا دانست و گفت: ما بی صبرانه منتظر رفع آخرین موانع برای از سرگیری همکاری با بانک های ایران هستیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی