عصر بازار

افزایش سرمایه ۷۹درصدی و براورد تقسیم ۲۵۰ریالی بیمه کوثر در مجمع عمومی

عصر اعتبار- بیمه کوثر در مجمع عمومی در سی‌ام تیرماه سال‌جاری علاوه بر افزایش سرمایه ۷۹‌درصدی ، ۲۵۰ریال سود نیز برای هر سهم پیش‌بینی شده است.

افزایش سرمایه ۷۹درصدی و براورد تقسیم ۲۵۰ریالی بیمه کوثر در مجمع عمومی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مجید مشعلچی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بانکداری ایرانی  اظهار ‌کرد: اقدامات لازم برای افزایش سرمایه انجام و مجوز سازمان بورس نیز دریافت شده است و در مجمع عمومی سی‌ام  تیرماه سال‌جاری این افزایش 79‌درصدی  مطرح و در صورت تصویب  عملیاتی خواهد شد و سرمایه بیمه‌کوثر با این اقدام از 1400میلیارد به 2500میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

    مدیرعامل بیمه کوثر در خصوص این افزایش سرمایه افزود: در شرکت‌های بیمه‌ای لزوما نباید افزایش سرمایه صورت پذیرد. بلکه شرکت‌های بیمه گری باید با بررسی شرایط خود از طریق مدل swot نسبت‌به افزایش سرمایه اقدام ‌کنند. در واقع  swot  یکی از ابزارهای استراتژیک تطبیق  نقاط قوت و ضعف درون سازمان مطبوع با فرصت‌ها و تهدیدهای بیرون از سازمان است و چنانچه  شرکتی با بررسی‌های دقیق و کارشناسی متوجه شد که دارای نقاط قوت و فرصت‌های خوبی است و می تواند به اصطلاح در حالت تهاجمی قرار گرفته و جهش کند، یکی از الزامات این جهش، افزایش سرمایه است. هر چند وجه دیگر این بررسی، رسیدن به نقاط ضعف است که نشان از حالت تدافعی و همچنین افزایش تهدیدات شرکت است که در این صورت  افزایش سرمایه می‌تواند منجربه ضرر و زیان بیشتر شرکت شود.

    مشعلچی درخصوص بررسی‌های کارشناسی بیمه‌کوثر در شناخت فرصت‌ها و تهدیدهای شرکت، عنوان کرد: براساس همین بررسی ‌ها شرکت بیمه‌کوثر به این نتیجه رسید که دارای نقاط قوت و همچنین فرصت‌های  زیادی است که در صورت بهره‌مندی به‌موقع از آنها و افزایش سرمایه می‌تواند تحولی را در شرکت ایجاد کند،  لذا پیشنهاد  افزایش 80درصدی سرمایه  را ارائه کرده که مورد موافقت سازمان بورس قرار گرفت.

    عضو هیأت‌مدیره بیمه‌کوثر در پایان گفت: مجمع عمومی بیمه کوثر در سی‌ام‌ تیرماه سال‌جاری برگزار و در این جلسه  باتوجه‌به سیاست هیأت‌مدیره و سهام‌داران  عمده پیش‌بینی می‌شود، سودی معادل  25 تومان بین سهامداران تقسیم خواهدشد. همچنین در همین تاریخ، در مجمع فوق‌العاده نیز بحث افزایش سرمایه را به‌منظور جهش شرکت به سمت تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های سال95 مطرح خواهد شد تا علی‌رغم کاهش نرخ سود بانکی و رکود حاکم بر اقتصاد بتوانیم کام سهام‌داران حقوقی و حقیقی را شیرین کنیم و موجب افزایش رضایت‌مندی شویم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی