عصر بازار

کنفرانس فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران پساتحریم برگزار می‌شود

عصر اعتبار- کنفرانس بین المللی سرمایه‌گذاری با همکاری سازمان سرمایه گذاری وزارت اقتصاد و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران پنجم و ششم مرداد ماه ۱۳۹۵ در مالزی برگزار می‌شود.

کنفرانس فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران پساتحریم برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در این کنفرانس بیش از 200 کارآفرین کشورهای آ س آن (آسیای جنوب شرقی) با  40 کارآفرین از کشورمان، به منظور انتقال تکنولوژی و سرمایه به کشور و نیز انتقال تکنولوژی به بیرون، به تبادل اطلاعات می پردازند.

    رضا محمد کاظمی - دبیر اجرایی این کنفرانس - گفت: مدیرعامل ‌سیم بانک که یکی از مهم ترین بانکهای مالزی است برای انتقال سرمایه به کشور اعلام آمادگی کرده است هم چنین بیش از 200 سرمایه گذار از مالزی و کشورهای آ س آن در کنفرانس حضور پیدا می کنند. کارآفرینان دو کشور براساس علاقه و تخصصشان به صورت business to business با یکدیگر به مذاکره می پردازند تا مقدمات انتقال تکنولوژی و سرمایه به کشور فراهم شود. کاروان هیات ایرانی که دوشنبه چهارم مرداد ماه عازم مالزی است، شامل 40 نفر از کارآفرینان و رهبران کارآفرینان کشور در حوزه های مختلف است.

    وی با اشاره به اینکه ممکن است در این بین شرکتهای ائتلافی شکل بگیرد، گفت: یکی از مطرح ترین بانکهای مالزی به نام سیم بانک(CIM BANK)، از این پس شیوه های انتقال این سرمایه‌ها و رفع موانع موجود را مطرح می کند.

    به گفته او وزیر صنعت مالزی نیز در افتتاحیه کنفرانس حضور پیدا خواهد کرد. اعضای شرکت کننده در این کنفرانس، رئیس شورای عالی کارآفرینان ایران، رئیس هیات مدیره و موسس شرکت الکترو کویر، مدیرکل سازمان سرمایه گذاری های خارجی، رئیس سازمان منطقه ی آزاد ارس، هستند که این افراد جزو سخنرانان اصلی کنفرانس هستند.

    او با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد شرکتهایی که در این کنفرانس حضور خواهند یافت، خصوصی هستند، خاطر نشان کرد: این فرصتی است که سازمان سرمایه گذاری وزارت اقتصاد در اختیار بخش خصوصی قرار می دهد. تنها نماینده بخش دولتی، رئیس سازمان منطقه آزاد ارس است و بقیه از بخش خصوصی هستند.

    روح الله  مددی - مدیر اجرایی کنفرانس - در ادامه گفت: اهم این شرکتها در حوزه های زیرساختها، گردشگری و توریسم، سلامت، بانک و بیمه و خدمات مالی، مخابرات، صنایع الکترونیکی، راه و ساختمان، انرژی (نفت و پتروشیمی) فعالیت دارند.

    محمد کاظمی مورد نقش دانشکده ی کارآفرینی دانشگاه تهران، اظهار کرد: این دانشکده دو وظیفه دارد؛ این دانشکده مشاوره‌های علمی‌اش را در قالب نگارش و آموزش طرح های توجیهی ارائه می دهد. بخش اجرایی کنفرانس توسط سازمان سرمایه‌گذاری وزارت اقتصاد، به دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران سپرده شده است.

    کاظمی در ادامه اضافه کرد:دانشکده ی کارآفرینی دانشگاه تهران در چهار سال گذشته سه کنفرانس بین المللی رهبران کارآفرین برگزار کرده است که سومین کنفرانس در اسفند ماه چهار ماه قبل برگزار شد. در طول این سه کنفرانس، با همت دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، شبکه های کارآفرینی را با کارآفرینان کشور برقرار کردیم که برای کنفرانس مالزی، به شناخت کارآفرینان اقدام کنیم. رهبران کارآفرینی که شناسایی شدند، جزو حامیان دانشکده کارآفرینی هستند و به صورت هدفمند و غیر تصادفی به سمینار مالزی دعوت شدند.

    روح الله مددی - مدیر اجرایی کنفرانس - در ادامه نشست افزود: اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت فراخوان اول را ارائه کردیم. برای این کنفرانس با حدود 100 مجموعه مکاتبه داشته‌ایم که از بین این 100 مجموعه، نهایتا 30 عدد در قالب شرکتهای کسب و کار بزرگ ما را  برای شرکت در این کنفرانس همراهی می کنند.

    در ادامه محمدرضا زالی - رئیس کنفرانس و رئیس دانشکده کارآفرینی - در رابطه با شرایط اقتصادی حاکم بر کشور گفت: شرایط  اقتصادی حاکم بر کشور، شرایط رکود تورمی است. سیاستهای دولت مبنی بر کنترل تورم به خوبی اجرا می شود اما در بخش رکود، صاحبان صنایع و کسب و کارها با چند مشکل جدی مواجه هستند.

    او ادامه داد: اولین و مهم ترین مشکل، در رابطه با تامین مالی است به گونه‌ای که باعث می‌شود کارآفرینان نتوانند کسب و کارهایشان را توسعه دهند و به بازارهای جدید و صادرات  روی آورند. به همین دلیل در راستای ایجاد توسعه و تقویت اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان، تامین مالی برای پروژه های کسب و کار لازم است. در این زمینه مشکلات زیادی وجود دارد که راهکار عملی آن تامین سرمایه از طریق سرمایه گذاری خارجی است. در کنار این مشکل، در بعضی موارد سطح تکنولوژی نیز پایین است و در سطح قابل قبولی نیست. برای حل این دو معضل، دانشگاه کنفرانس‌هایی را برگزار می کند که برای حل مسائل واقعی کسب و کار فعالیتی انجام داده باشد.

    او در پایان خاطر نشان کرد: برای این کار منطقه ASEAN که بیش از 11 تریلیون دلار در آن سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته، در نظر گرفته شده است و کشورهای مسلمانی مانند مالزی و برندها و بازارهای حلال آن جا  هستند و می تواند منبع خوبی برای کارآفرینان ایرانی باشد. مشابه چنین کنفرانسی را پیشتر در دانشگاه شهید بهشتی برگزار کرده ایم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی