عصر بازار

۲۵ هزار کارت خرید کالای ایرانی به بازنشستگان تحویل داده شد

عصر اعتبار- مدیرکل امورمالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: از زمان اجرای طرح خرید کالای ایرانی بادوام تاکنون ۲۵ هزار کارت اعتباری خرید کالای ایرانی به بازنشستگان تحویل شده است.

۲۵ هزار کارت خرید کالای ایرانی به بازنشستگان تحویل داده شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، حسین بخشی زاده روز چهارشنبه در پاسخ به سوال اختصاصی خبرنگار ایرنا درباره ارائه کارت های خرید کالای ایرانی به بازنشستگان افزود: با اجرای این طرح 28 هزار بازنشسته نام نویسی کرده اند و حدود چهار هزار تراکنش انجام شده است.
    'اجرای طرح خرید کالای ایرانی بادوام از روز 21 فرودین ماه سالجاری به اجرا درآمده و هنوز ادامه دارد. بانک مرکزی در بخشنامه ای در 24 اسفند 94- برای حمایت از تولید کنندکان و به منظور رفع تنگناهای مالی واعتباری این موضوع را به بانک صادرات به عنوان بانک عامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرده است.'
    بخشی زاده اظهارداشت: بازنشستگان می توانند از تسهیلات این کارت خرید حداکثر به مبلغ 60 میلیون ریال با بهره 12 درصد برای خرید کالای بادوام ایرانی استفاده کنند.
    وی در پاسخ به این سوال که چرا این طرح از سوی بازنشستگان مورد استقبال قرار نگرفته است؟ گفت: علت عدم تبلیغ صحیح از سوی فروشندگان فروشگاه های تعیین شده بوده است. اگر فروشگاههای مورد نظر تبلیغات را بخوبی انجام می دادند بازنشستگان برای خرید کالای ایرانی اقدام می کردند.
    مدیرکل امورمالی صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به سوال دیگر ایرنا مبنی بر اینکه چرا شرط سقف حقوقی در این طرح حذف شده است؟ افزود: درابتدا قرار بود طرح خرید کارت های اعتباری فقط برای بازنشستگانی که حقوق آنها تا مرز یک ونیم میلیون تومان بود اجرایی شود اما بعدا این روند اجرایی این طرح تغییر کرد و این شرایط به همه بازنشستگان کشور با هر سقف حقوقی اختصاص یافت.
    بخشی زاده درباره پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان هم گفت: پیش ازاین پرداخت حقوق بازنشستگان در کشور بصورت غیرمستقیم و با پرداخت به دستگاههای اجرایی تحت پوشش انجام می شد اما با اهتمام و دستورمدیرعامل صندوق، اکنون در25 استان بصورت مستقیم به حساب بازنشستگان پرداخت می شود که می توانند از طریق سیستم ATM دریافت کنند.
    وی ادامه داد: چند استان باقی مانده هم با فراهم شدن زیرساخت های لازم در بانک های عامل بزودی تا ششم شهریورماه سالجاری به طرح پرداخت مستقیم حقوق ها وصل می شوند.
    معاون مالی صندوق بازنشستگی افزود: پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان سبب جلوگیری ازهدررفت منابع صندوق و تاخیر پرداخت حقوق ها می شود همچنین بازنشستگان می توانند از طریق ATM حقوق و حتی فیش حقوقی خود را دریافت کنند.
    بخشی زاده با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و300 هزار بازنشسته تحت پوشش این صندوق بازنشستگی قرار دارند و میانگین حقوق پرداختی آنان یک میلیون و 600 هزار تومان است.
    وی گفت: امسال ماهانه تقریبا بیش از دو هزار میلیارد تومان در قالب حقوق با بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت شده است.
    بخشی زاده با اشاره به پرداخت وام 20 میلیون ریالی به 250 هزار بازنشسته صندوق بازنشستگی کشوری در سال 94، گفت: درحال رایزنی هستیم تا بتوانیم تسهیلاتی را برای بازنشستگان با کارمزد 4 درصد در سال جدید نیز فراهم کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی