عصر بازار

فقر به‌صورت مستقیم با اشتغال مرتبط است

عصر اعتبار- یک عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: فقر به صورت مستقیم با اشتغال مرتبط است.

فقر به‌صورت مستقیم با اشتغال مرتبط است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عبدالله خشنودی  با بیان اینکه اشتغال به‌صورت مستقیم با تولید و فعالیت کارآفرینانه مرتبط است، اظهار کرد: تولید و بخش خصوصی در کشور ضعیف است.

    وی با بیان اینکه اقتصاد کشور بیش از حد دولتی شده است، ادامه داد: با توجه به سهم بزرگ دولت در بخش اقتصاد، رقابتی وجود ندارد.

    وی خاطرنشان‌کرد: دولت در تامین منابع مالی بنگاه‌های خود نیز دچار مشکل شده که به تنگناهای مالی بانک بر می‌گردد و بانک‌ها نمی‌توانند تسهیلات ارائه دهند و سود وام‌ها را نیز بسیار بالا برده‌اند.

    استاد دانشگاه دولتی بجنورد با اشاره به اینکه بنگاه‌های تولیدی کشور با مشکل تقاضا مواجه‌اند، اضافه کرد: با توجه به عدم وجود فضای رقابت، بسیاری از کالاها در انبارها باقی می‌ماند و از طرفی برخی صنایع رقبای قوی خارجی دارند که محصولات خود را با کیفیت و قیمت‌های بسیار مناسب به بازار ارائه می‌دهند.

    خشنودی در خصوص راهکار نجات تولید و رونق اقتصاد کشور، خاطرنشان کرد: دولت باید فضا را برای ورود بخش خصوصی به صحنه فراهم کند و با ارائه تسهیلات برای کارآفرینان شرایط مناسبی را فراهم آورد.

    وی یادآور شد: در حال حاضر جوانان برای ثبت یک شرکت دو سال به دنبال دریافت مجوزها می‌روند که بعد از پروسه طولانی کسب جواز، شرایط اقتصادی دستخوش تغییر می‌شود.

    عضو هیئت علمی دانشگاه بجنورد با تاکید بر حذف قوانین زائد گفت: دولت خود نباید وارد بخش تولید و صنعت شود.

    خشنودی یادآور شد: البته به‌کار بردن کلمه دولت در معنای عام و مفهوم اقتصادی استفاده شده و مرتبط با تمام دولت‌های گذشته است.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر دولت بدهکاری‌های زیادی به بانک‌ها و پیمانکاران دارد، خاطرنشان کرد: این بدهکاری‌ها منابع بانکی را محدود کرده و سبب شده که بانک در ارائه تسهیلات به متقاضیان با مشکل مواجه شود.

    این استاد دانشگاه با اشاره به لایحه اصلاح بودجه توسط دولت، گفت: نمایندگان قانون خود را بر اساس تقویت بخش خصوصی و ایجاد فضای رقابت وضع کنند تا نقش دولت در اقتصاد کمرنگ‌تر و فضای کار برای کارآفرینان هموار شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو