عصر بازار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در لرستان:

تلاش برای پایین آوردن دوباره نرخ سود بانکی

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بنا داریم که باز هم نرخ سود بانکی را پایین بیاوریم، چون اگر نرخ بهره را پایین بیاوریم منابع به‌سمت سرمایه‌گذاری مولد هدایت می‌شود، نرخ بهره بانکی مجدداً کاهش می‌یابد.

تلاش برای پایین آوردن دوباره نرخ سود بانکی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، علی ربیعی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان لرستان اظهار داشت: بنا داریم که باز هم نرخ سود بانکی را پایین بیاوریم، چون اگر نرخ بهره را پایین بیاوریم منابع به‌سمت سرمایه گذاری مولد هدایت می‌شود.

    وی با بیان اینکه با تزریق پول مشکل واحدهای صنعتی راکد حل نمی‌شود، افزود: یکی از ویژگی‌های دولت این است که رئیس جمهوری با رهبری دوستی دیرینه دارد و این نقطه قوت و عمق استراتژیک دولت است.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه رئیس جمهور همواره تأکید می‌کنند که وزراء همه کارهای خود را به رهبر معظم انقلاب گزارش دهند و حتی می‌گویند که اگر وزراء دسترسی نداشته باشند به خودم بگویند، افزود: هیچ استانی به توسعه نرسیده مگر اینکه کانون وحدت نظری در آن شکل گرفته باشد.

    ربیعی با ابراز "اخلاقی کردن جامعه و دولت برای ما مهم است و از مدیران استانی هم می‌خواهیم که در این راستا گام بردارند" اضافه کرد: اساس کار دولت مبتنی بر عقلانیت است و بر این اساس حق نداریم که یک ریال هم بدون برنامه هزینه کنیم.

    وی با اظهار اینکه تحقق رشد هشت درصد یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است، افزود: اگر به این رشد نرسیم نه‌تنها در منطقه یک قدرت نیستیم؛ بلکه قدرت خود را نیز از دست می‌دهیم.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سختکوشی را راهبرد دیگر دولت برشمرد و گفت: زمانی که به‌عنوان وزیر فعالیت خود را آغاز کردم در این وزارت‌خانه 15.5 ساعت در هفته کار می‌شد که روزانه شامل دو ساعت و خرده‌ای می‌شد اما الآن این وضعیت تغییر کرده است.

    ربیعی با بیان اینکه این دولت، دولت اجماع و مدارا و برخاسته از مردم است و یک دولت حزبی نیست، افزود: دولت باید شرکای اجتماعی خود را که مردم هستند به کار بگیرد و با نهادهای مردمی کار کند.

    وی با اعلام اینکه سیاست‌های رفاهی، مبارزه با فقر و کار اقتصادی جزو اصول دولت هستند، اظهار داشت: به‌روی اجماع و همفکری و کنار هم بودن تأکید داریم.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان "اعتقادم به مبارزه با فقر و نابرابری است"، گفت: این وزارت‌خانه شش واحد صنعتی در لرستان دارد که امیدواریم با یک یک طرح عملیاتی با حدود 200 میلیارد تومان اعتبار بتوانیم آنها را از ماه آینده آغاز کنیم و در همین دولت پیشرفت آنها را به 30 تا 40 درصد برسانیم.

    ربیعی با اشاره به اینکه این وزارت‌خانه به تأمین اجتماعی در لرستان سوبسید می‌دهد، افزود: درآمد تأمین اجتماعی در استان لرستان 607 میلیارد تومان است در حالی که هزینه‌های سازمان در این استان 932 میلیارد تومان است و با این حال 302 میلیارد تومان مابه‌التفاوت درآمد و هزینه تأمین اجتماعی در لرستان است.

    وی با یادآوری بیمه رایگان 910 هزار نفر از جمعیت کشورمان عنوان کرد: استراتژی ما توسعه و محرومیت زدایی در مناطق محروم و در شهرهای بزرگ هم در حاشیه‌های شهرها است.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام "493 هزار نفر جمعیت فعال در استان لرستان داریم"، اضافه کرد: نرخ بیکاری بین جوانان این استان بیشتر است.

    ربیعی با بیان اینکه در لرستان 719 تعاونی راکد وجود دارد، تصریح کرد: امیدواریم که بتوانیم 20 درصد این واحدها را فعال کنیم؛ البته همان‌گونه که ما اطلاع داریم 573 واحد صنعتی دیگر نیز در این استان وجود دارد که دارای ظرفیت خالی هستند.

    وی با تأکید بر "نباید تصور کنیم که صنعت فولاد و پتروشیمی می‌توانند مشکلات استان لرستان را حل کنند"، افزود: باید بنگاههای خرد و کوچک را به‌صورت زنجیره درآوریم که فروش داشته باشند.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اظهار اینکه سال گذشته تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در لرستان 42 میلیارد تومان بوده است، گفت: بر اساس یکی از طرح‌های این وزارت‌خانه رسته‌های شغلی در استان لرستان مشخص شده است و با این حال آموزش‌ها باید بر اساس این رسته‌ها باشد.

    ربیعی با اشاره به اینکه یک میلیون و 120 هزار نفر در استان لرستان تحت پوشش بیمه سلامت شده و مابقی جمعیت این استان هم تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، افزود: 100 درصد مردم لرستان تحت پوشش بیمه هستند.

    وی با بیان اینکه مقابله با فساد به‌صورت ساختاری و نه هیجانی و تبلیغاتی یکی دیگر از اولویت‌های این وزارت‌خانه است، تصریح کرد: به‌غیر از مقابله با فساد هیچ وظیفه دیگری در دولت برای خود قائل نیستیم.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه این وزارت‌خانه برای حمایت غذایی از 11 میلیون نفر خبر داد و گفت: در این دولت ما موفق خواهیم شد که از درد مردم کم کنیم و می‌گویم که ما حق نداریم که در این زمینه موفق نباشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو