عصر بازار

سهمیه سوخت خودروهای سنگین فاقد بیمه شخص ثالث حذف شد

عصر اعتبار- همان‌طور که قبلا نیز اعلام شده بود، از امروز اول مرداد ماه سهمیه سوخت خودروهای سنگین گازوئیل سوز فاقد بیمه شخص ثالث قرار بود حذف شود که براین اساس این خودروها دیگر نمی توانند مانند گذشته سوخت گیری کنند.

سهمیه سوخت خودروهای سنگین فاقد بیمه شخص ثالث حذف شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، همان طور که قبلا مسؤولان شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرده بودند، قرار بود سهمیه گازوئیل خودروهای سنگین گازوئیل سوز فاقد بیمه نامه شخص ثالث از ابتدای مرداد ماه حذف شود.

    براین اساس از امروز جمعه اول مرداد ماه خودروهای سنگین گازوئیل سوز فاقد بیمه شخص ثالث دیگر نمی‌توانند مانند گذشته سوخت گیری کنند، زیرا سهمیه سوخت این خودروها حذف شده است.

    به گفته مسؤولان امر حدود 55 هزار خودور گازوئیل سوز تا اواسط خرداد ماه بدون بیمه شخص ثالث وجود داشت که این خودروها باید برای گرفتن بیمه نامه خود اقدام می‌کردند.

    در همین حال ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت از غیر فعال شدن کارت سوخت ناوگان حمل ‌و نقل عمومی فاقد بیمه از عید فطر (16 تیر ماه 1395) خبر داد و اعلام کرد: به حدود 54 هزار خودرو فاقد بیمه شخص ثالث در این زمینه اخطار یک‌ ماهه صادر شده است.

    عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی اواسط اردیبهشت ماه در مورد نحوه اعطای سهمیه به خودروهای گازوئیل سوز گفته بود هر زمان که وزارت راه و شهرسازی همه خودروها را به «جی پی اس» (سامانه موقعیت یاب جهانی) متصل کند، مبنای محاسبه سهمیه گازوییل خودروهای باری و مسافری از بارنامه به پیمایش تغییر داده خواهد شد و در حجم دریافت سوخت بازنگری می شود.

    وی با بیان این که پیش بینی می شود با حذف سهمیه سوخت خودروهای گازوییل سوز فاقد بیمه شخص ثالث روزانه حدود ٢ میلیون لیتر دیگر صرفه جویی داشته باشیم، گفته بود: بر این اساس از قابلیتهای مختلف سامانه هوشمند سوخت برای مدیریت مصرف گازوییل استفاده می کنیم.

    کاظمی با بیان این که سامانه هوشمند سوخت برای عرضه گازوییل سهمیه ای حفظ می شود، گفت: اکنون قیمت گازوئیل با لیتری سه هزار ریال عرضه می شود که در نظر داریم، تا زمان اصلاح و واقعی سازی قیمت گازوئیل این سامانه را حفظ کنیم، زیرا معتقدیم اگر سامانه هوشمند سوخت وجود نداشته باشد، کاهش مصرف گازوییل محقق نمی‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی