عصر بازار

خوش‌بینی نسبت به افزایش قیمت طلای جهانی

عصر اعتبار- با وجود ثبت دومین کاهش هفتگی طلای جهانی، نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد کارشناسان و سرمایه گذاران نظر مشابهی درباره جهت حرکت طلا در هفته جاری دارند و خوش بینی بالایی در هر دو گروه نسبت به افزایش قیمت این فلز ارزشمند وجود دارد.

خوش‌بینی نسبت به افزایش قیمت طلای جهانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در نظرسنجی هفته جاری از کارشناسان بازار، 19 تحلیلگر و معامله گر شرکت کردند که 9 نفر یا 47 درصد آنها افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند در حالیکه هفت نفر یا 37 درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند و سه نفر یا 16 درصد انتظار داشتند قیمت این فلز ثابت بماند.

    در این بین در نظرسنجی آنلاین کیتکو برای هفته جاری 919 نفر رای دادند که از میان آنها 451 نفر یا 49 درصد افزایش و 338 نفر یا 37 درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند در حالیکه 130 نفر یا 11 درصد نظری نداشتند.

    روند اخیر قیمت طلا باعث شده خوش بینی نسبت به حرکت صعودی این فلز ارزشمند محدودتر شود. اگرچه سرمایه گذاران خرد معمولا رای بالاتری می دهند اما برای نخستین بار در سه ماه گذشته بود که میزان خوش بینی کمتر از 50 درصد بود.

    در معاملات روز جمعه بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت آخرین بار 7.60 دلار یا 0.6 درصد کاهش یافت و در 1323.40 دلار بسته شد و برای کل هفته حدود 0.3 درصد کاهش نشان داد. این فلز ارزشمند هفته قبل 2.3 درصد ریزش قیمت داشت.

    شاخص دلار آمریکا روز جمعه 0.5 درصد صعود کرد و بازارهای سهام آمریکا در سطح بالاتری معامله شدند.

    این فلز ارزشمند پس از همه پرسی انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا در مدت دو هفته 100 دلار افزایش یافت اما با کاهش نگرانیهای سرمایه گذاران نسبت به تبعات تصمیم اقتصادی تصمیم این کشور و صعود بازارهای سهام، تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن محدود شد و قیمت این فلز از بالاترین رکورد امسال عقب نشینی کرد. قیمت طلا از رکورد حدود 1375 دلار که اوایل ماه جاری ثبت کرد حدود چهار درصد کاهش پیدا کرده اما همچنان از ابتدای سال تاکنون حداکثر 24 درصد رشد نشان می‌دهد.

    به گفته آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه آدریان دی، طلا انعطاف پذیری قابل توجهی نشان می دهد. بزودی بازارها به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معطوف می شوند و تغییر احتمالی سیاستها برای دلار منفی و برای طلا مثبت خواهد بود.

    به گفته جوردان الیسئو، اقتصاددان ارشد شرکت استرالین بولیون، طلا در فاز تحکیم قیمت قرار دارد و قوی شدن دلار و رشد بازارهای سهام تقاضا برای این فلز ارزشمند را محدود کرده است. انتظار می رود بانک مرکزی اروپا بزودی تدابیر محرک مالی بیشتری را تصویب کند در حالیکه همه نگاهها به سوی نشست سیاست پولی هفته آینده بانک مرکزی آمریکا دوخته شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی