عصر بازار

قیمت طلا تحت تاثیر ارزش دلار و نشست بانک های مرکزی ژاپن و آمریکا است

عصر اعتبار- تازه ترین تحلیل کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده بیشتر تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا شاخص سهام و برگزاری نشست بانکهای مرکزی آمریکا و ژاپن قرار خواهد داشت.

قیمت طلا تحت تاثیر ارزش دلار و نشست بانک های مرکزی ژاپن و آمریکا است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از کیتکونیوز، قیمت طلا در هفته گذشته برای دومین بار متوالی با کاهش 0.3 درصدی روبرو شده است.
    بر اساس این گزارش تقویت ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است. قیمت طلا علی رغم افزایش ارزش دلار و شاخص سهام توانسته است سطح حمایتی 1320 دلاری را حفظ کند.
    قیمت جهانی هر اونس نقره نیز طی هفته گذشته با افت 2.7 درصدی روبرو شده است. بیل باروش تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری آی آی تریدر در این باره گفت: قیمت طلا تا پیش از برگزاری نشست های مهم فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی ژاپن ، تثبیت خواهد شد و به نظر من طی روزهای آینده شاهد نوسانات زیادی نخواهیم بود.
    وی در ادامه تصریح کرد: سرمایه گذاران و تجار بازارهای بین المللی باید صبور باشند و گذشت زمان همه چیز را روشن و مشخص خواهد کرد.
    البته به نظر می رسد با توجه به انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا و همین طور برگزاری نشست بانکهای مرکزی آمریکا و ژاپن طی روزهای آینده، تقاضا برای طلا تا حدی با کاهش روبرو شده است.
    البته بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو آمریکا بخواهد در نشست جولای نرخ بهره را افزایش دهد. سرمایه گذاران و کارشناسان بین المللی در حال گمانه زنی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا هستند.
    با انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا اجتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست های سپتامبر یا دسامبر بار دیگر افزایش یافته است.
    نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست هفته جاری تنها 2.4 درصد خواهد بود. این احتمال برای نشست سپتامبر 20 درصد و برای نشست نوامبر 21 درصد و دسامبر نیز 10 درصد است.
    دارین نیوسام تحلیلگر ارشد موسسه دی تی ان گفت: به نظر می رسد بازار طلا برای اقدام بعدی فدرال رزرو آماده می شود و اگر بیانیه نشست فدرال رزرو آمادگی برای افزایش نرخ بهره را نشان دهد، احتمال دارد قیمت طلا تا 1299 دلار کاهش یابد.
    فیل استریبل تحلیلگر ارشد موسسه آر جی او نیز تاکید کرد: به نظر می رسد هنوز نااطمینانی زیادی در بازارهای مالی وجود دارد. لحن بیانیه نشست هفته جاری فدرال رزرو، خنثی خواهد بود و مقام های فدرال رزرو تصمیمی برای متلاطم کردن بازارهای بین المللی نخواهند داشت.
    البته به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، نشست بانک مرکزی ژاپن در هر صورت یک بازی برد برد برای طلا خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی