عصر بازار

رشد بازار سهام آسیا و ادامه روند نزولی طلا

عصر اعتبار- در پی صعود بازارهای سهام آسیا به بالاترین سطح ۹ ماه اخیر خود و در آستانه نشست‌های دو بانک‌ مرکزی در آمریکا و ژاپن، طلا در معاملات روز دوشنبه به افت جلسه گذشته خود ادامه داد.

رشد بازار سهام آسیا و ادامه روند نزولی طلا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، با فروکش‌ کردن نگرانی‌ها در خصوص اینکه رای به برگزیت باعث کاهش رشد اقتصادی شود، بازارهای سهام آسیا در روز دوشنبه رشد کردند این در حالی بود که دلار نیز توسط آمار قوی اقتصادی آمریکا تقویت شد.

    هر اونس طلا با افتی 0.4 درصدی نسبت به جلسه گذشته یکهزار و 318 دلار و 80 معامله شد. روز جمعه شمش افت 0.7 درصدی را تجربه کرد تا دومین هفته متوالی سقوط طلا را به ثبت برساند.

    جیانگ شو، تحلیل‌گر ارشد گروه طلای شانگدونگ اعلام کرد: «با توجه به اینکه بازارها فکر می‌کنند که دوران پسابرگزیت در حد تصور قبلی بد نبوده است و شاخص‌های اقتصادی کلیدی آمریکا نیز عملکرد خوبی داشته‌اند. ما می‌توانیم شاهد سقوط قیمت طلا باشیم. بانک مرکزی ژاپن و فدرال‌رزرو آمریکا احتمالا نظری مساعد نسبت به عملکرد اقتصادی خواهند داشت و در کنار دیگر بانک‌های مرکزی احساس منفی بازارهای مالی جهانی را کاهش خواهند داد.»
    بانک‌های مرکزی در توکیو و واشنگتن در این هفته نشست خواهند داشت و سیاست‌گذاران احتمالا تا فرونشستن گرد و غبار ناشی از شوک رای به برگزیت همچنان محتاط باقی خواهند ماند.

    وانگ تائو، تحلیلگر تکنیکال رویترز اعلام کرد: «طلا ممکن است سطح حمایتی 1313 دلاری را بشکند که در این صورت سطح حمایتی بعدی 1298 دلاری خواهد بود.»

    سام لافلین، معامله‌گر گروه MKS در یادداشتی نوشت: «با توجه به نشست‌های بانک مرکزی ژاپن و فدرال‌رزرو، ما شاهد معاملات آزمایشی در این هفته خواهیم بود. حرکت قیمت احتمالا نزولی خواهد بود و ما انتظار داریم که طلا سطوح 1305 دلار و 1300 دلاری را پس از برگزیت تجربه کند.»

    در میان فلزات گرانبهای دیگر، نقره که هفته گذشته افتی 3 درصدی را تجربه کرده بود، 0.7 درصد کاهش قیمت داشت تا هر اونس از این فلز با قیمت 19 دلار و 46 سنت معامله شود. قیمت هر اونس پالادیوم نیز با کاهش یک درصدی به 673 دلار و 50 سنت رسید. و هر اونس پلاتین با افتی 0.7 درصدی یکهزار و 69 دلار و 5 سنت معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو