عصر بازار

پیش بینی کاهش قیمت جهانی طلا به ۱۳۰۵ دلار در هر اونس

عصر اعتبار- خبرگزاری رویترز انگلیس به نقل از تحلیلگران بین المللی از پیش بینی کاهش قیمت جهانی طلا پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خبر داد.

پیش بینی کاهش قیمت جهانی طلا به ۱۳۰۵ دلار در هر اونس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایرنا، «سم لافلین» از بازرگانان شرکت ام.کی.اس سوئیس در یادداشتی به رویترز گفت: احتمال کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی وجود دارد. ما پیش بینی می کنیم قیمت طلا پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به حدود یک هزار و 305 دلار برسد و در این سطح قیمتی ، شاخص بازارهای جهانی سهام باید روند صعودی پیدا کند.
    «جیانگ شو» تحلیلگر ارشد شرکت شاندونگ گلد چین نیز گفت: با توجه به اینکه بازارها فکر می کنند شرایط پس از همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به آن بدی که فکر می کردند نیست، می توان شاهد کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی بود.
    قیمت جهانی طلا روز دوشنبه در آستانه نشست بانک های مرکزی آمریکا و ژاپن کاهش پیدا کرد. این رویداد در شرایطی اتفاق افتاد که افزایش ریسک پذیری سرمایه گذاران، شاخص بازارهای سهام آسیا را به بالاترین سطح آن در 9 ماه گذشته نزدیک کرد.
    سیاست های پولی بانک های مرکزی آمریکا و ژاپن که به ترتیب اقتصادهای اول و سوم جهان محسوب می شوند، به شدت بازارها را تحت تاثیر قرار می دهد.
    نشست سیاستگذاری بانک های یاد شده، این هفته برگزار می شود.
    با فروکش کردن نگرانی ها در مورد تاثیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و در حالی که ارزش دلار به دلیل آمارهای خوب اقتصادی آمریکا افزایش پیدا کرده است، شاخص سهام آسیا روز دوشنبه افزایش یافت.
    قیمت تحویل فوری طلا در ساعت 03:52 بامداد روز دوشنبه به وقت گرینویچ در بازار لندن 0.4 درصد کاهش یافت و به یک هزار و 317 دلار و چهار سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا هفته گذشته نیز با 0.7 درصد کاهش نسبت به هفته پیش از آن، برای دومین هفته متوالی افت داشت.
    صندوق های سرمایه گذاری نسبت به افزایش قیمت نقره در هفته جاری خوشبین هستند.
    در بازار لندن همچنین، قیمت تحویل فوری نقره در ساعت یاد شده با 0.7 درصد کاهش نسبت به جمعه گذشته به 19دلار و 46 سنت، پلاتین با 0.7 درصد کاهش به یک هزار و 69 دلار و پنج سنت و پالادیوم با یک درصد کاهش به 673 دلار و 50 سنت رسیدند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو