عصر بازار

صدور گواهی نامه بین‌المللی مهارت برای متقاضیان رشته طلا و جواهر

عصر اعتبار- اولین مرکز آزمون صنعت طلا و جواهر با هدف ارائه آموزش مهارت به متقاضیان این رشته و صدور گواهینامه بین‌المللی راه‌اندازی می‌شود.

صدور گواهی نامه بین‌المللی مهارت برای متقاضیان رشته طلا و جواهر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به‌ گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ‌ایسنا، مجید تهرانیان، مدیر کل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در مراسم امضای تفاهمنامه ایجاد نخستین مرکز آزمون صنعت طلا و جواهر با همکاری اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی، تصریح کرد: امروز داشتن مهارت گران قیمت است و هر چه مهارت بالا برود، ارزش و عیار انسان هم بیشتر می‌شود.

    وی ادامه‌ داد: سازمان فنی حرفه‌ای مسئولیت ارائه آموزش‌های مهارتی را بر عهده دارد و باید در حرفه‌های شغلی مختلف زمینه‌های مهارت آموزی برای کسب و کار را ایجاد کند. بر این اساس یکی از اولویت های ما افزایش سطح مهارت دانش‌آموختگان یا علاقمندان به مهارت آموزی در بازار کار است.

    مدیر کل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با اشاره به وجود دو هزار و 500 واحد تولیدی و 10 هزار واحد صنفی طلا و جواهر در سطح استان تهران، خاطر نشان کرد: این تعداد واحد اشتغالزایی بالایی را به دنبال داشته است و افراد بسیاری را به کار گرفته است.

    وی با بیان این که دو هزار نفر در صنف طلا و جواهر دارای گواهینامه مهارتی هستند، در ادامه اضافه‌ کرد: قبلا آموزش مهارت طلا و جواهر در مراکز دولتی ارائه می‌شد، ولی چند سالی است که حذف شده است و مسئولیت آموزش آن به آموزشگاه‌های بخش خصوصی سپرده شده است.

    تهرانیان به برنامه‌های این سازمان در سال 95 اشاره کرد و یادآور شد: امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم که 25 اتحادیه صنفی از مجموع 486 اتحادیه را با خود همگام کنیم و زمینه‌های مختلف عرضه مهارت را برای اولین بار با مشارکت و همکاری آنها به وجود آوریم.

    وی به اشتغالزایی بالای صنعت طلا و جواهر اشاره کرد و ادامه‌ داد: امروز طلای ترکیه با طلای ایتالیا در حال رقابت است و تولید کنندگان این دو کشور گوی سبقت را از کشورهای دیگر ربوده‌اند، این در حالی است که  صنعتگران ارزشمندی در داخل کشور در صنف طلا و جواهر فعالیت کنند. 

    مدیر کل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با اشاره به راه‌اندازی مرکز آزمون مشترک با اتحادیه صنفی طلا و جواهر، خاطر نشان کرد: در قالب تفاهمنامه ای که میان دو طرف منعقد شده است این مرکز ایجاد شده و کلیه صنعتگرانی که تمایل  به گرفتن گواهینامه بین‌المللی مهارت طلا و جواهر داشته باشند می‌توانند به آن مراجعه کنند.

    به گفته تهرانیان گواهینامه های مهارتی ارزش بین‌المللی دارد و مورد تایید سازمان ILO و بسیاری از کشورهای دنیا است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی