عصر بازار

فدرال رزرو آمریکا در نشست اخیر نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرد

عصر اعتبار- فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست مهم روز چهارشنبه تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند.

فدرال رزرو آمریکا در نشست اخیر نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، فدرال رزرو آمریکا با حفظ نرخ بهره در سطح قبلی اعلام کرده است که ریسک های کوتاه مدت نسبت به چشم انداز اقتصادی این کشور کاهش یافته است.
    بر اساس این گزارش بیانیه نشست فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده بیشتر شده است. انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا طی روزهای گذشته نیز تاثیر زیادی بر بیانیه فدرال رزرو داشته است.
    فدرال رزرو آمریکا دسامبر گذشته برای نخستین بار در ده سال اخیر نرخ بهره را افزایش داد ولی از ابتدای امسال تاکنون نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است.
    فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد: رشد اقتصادی و بازار اشتغال طی ماه های اخیر رشد و رونق نسبی داشته است و هزینه های مصرف کننده نیز با افزایش چشمگیری روبرو شده است.
    فدرال رزرو آمریکا همچنان از نزدیک آمارهای مربوط به نرخ تورم و بیکاری را زیر نظر خواهد داشت و تحولات مالی و اقتصادی مهم جهان را نیز دنبال خواهد کرد. به نظر می رسد تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می تواند یکی از مهمترین عوامل موثر بر سیاست های پولی آمریکا طی ماه های آینده باشد.
    فدرال رزرو آمریکا در پایان این نشست نرخ بهره را در محدوده 0.25 تا 0.5 درصد ثابت نگه داشته است.
    به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، هنوز هیچ احتمال قطعی برای افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست سپتامبر وجود ندارد. اکثر مقام های ارشد بانک مرکزی آمریکا خواستار احتیاط نسبت به هرگونه افزایش نرخ بهره شده اند. فدرال رزرو قصد دارد نرخ بهره را زمانی افزایش دهد که تورم به 2 درصد برسد.
    نرخ تورم آمریکا اخیرا به 1.6 درصد رسیده است که این رقم کمتر از میانگین 4 سال گذشته بوده است.
    نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست سپتامبر به 20 درصد رسیده است. کمیته سیاست گذاری فدرال رزرو علاوه بر سپتامبر در ماه نوامبر نیز نشست خواهند داشت ولی بعید است که با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر، نرخ بهره و سیاست های پولی در این نشست تغییر کند.
    نظرسنجی رویترز نیز نشان می دهد که اکثر کارشناسان اقتصادی بر این باورند فدرال رزرو تا دسامبر برای هرگونه تغییر سیاست های پولی و نرخ بهره صبر خواهد کرد.
    مقامهای فدرال رزرو اکنون منتظر انتشار نخستین گمانه زنی ها نسبت به رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم هستند که قرار است روز جمعه منتشر شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی