عصر بازار

مدیر‌کل تامین اجتماعی کرمانشاه:

حق بیمه کارگران ساختمانی ۵۸ هزار تومان است

عصر اعتبار- مدیر‌کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه حق بیمه کارگران ساختمانی ۵۸ هزار تومان است، گفت: مابقی حق بیمه را باید کارفرما پرداخت کند که از محل ساخت‌و‌ساز شهرداری تامین می‌شود.

حق بیمه کارگران ساختمانی ۵۸ هزار تومان است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از فارس، کیومرث فلاحی اظهار داشت: در کشور 800 هزار کارگر ساختمانی مشغول فعالیت هستند که 25 هزار از این رقم به استان کرمانشاه تعلق دارد.

    وی تعداد کارگران زیر پوشش اداره‌کل تامین‌ اجتماعی استان کرمانشاه را بیشتر از میانگین کشوری اعلام کرد و افزود: خردادماه سال 93 نسبت به خرداد‌ماه سال گذشته در بیمه کردن کارگران ساختمانی رشد 40 درصدی را داشته‌ایم.

    مدیر‌کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به انتشار شایعاتی مبنی بر اینکه در استان کرمانشاه این سازمان کارگران ساختمانی را بیمه نمی‌کند، گفت: این شایعه را تکذیب می‌کنم و آمار کارگران بیمه شده در این سازمان در استان از 17 هزار الان به 25 هزار نفر رسیده است.

    این مسؤول شرط اصلی برای بیمه شدن کارگران ساختمانی را داشتن گواهینامه فنی حرفه‌ای از استان کرمانشاه را ذکر کرد و ادامه داد: کارگران ساختمانی اگر گواهینامه فنی و‌ حرفه‌ای را از استان دیگری دریافت کرده باشند در اداره کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه پذیرش نمی‌شوند.

    فلاحی گفت: کارگران ساختمانی باید عملا به مشاغلی که در ارتباط با حرفه ساختمان است مشغول به کار باشند و صرفا داشتن گواهینامه فنی و حرفه‌ای ملاکی برای بیمه شدن آن‌ها نیست.

    وی با بیان اینکه کارگران ساختمانی برای بیمه شدن باید با مراجعه حضوری به اداره‌کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه اقدام کنند، تصریح کرد: ابتدا کارگران ساختمانی با توجه به مدرکی که از سازمان فنی‌و حرفه‌ای دریافت کرده‌اند ثبت‌نام می‌کنند و سپس با انجام بازرسی‌ها و راست‌آزمایی‌ها برای صدور قرارداد بیمه‌نامه اقدام می‌شود.

    مدیر‌کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه حق بیمه کارگران ساختمانی 58 هزار تومان است، گفت: مابقی حق بیمه را باید کارفرما پرداخت کند که از محل ساخت‌و‌ساز شهرداری تامین می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی