عصر بازار

با حضور وزیر ارتباطات؛

سایت اقتصادی سفارت ایران در روسیه رونمایی شد

عصر اعتبار- سایت اقتصادی سفارت ایران در روسیه برای آگاهی رسانی به بخش های مختلف تجاری و بازرگانی خصوصی دو کشور به دو زبان فارسی و روسی در مسکو رونمایی شد.

سایت اقتصادی سفارت ایران در روسیه رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از مهر، محمود واعظی که با هیاتی متشکل از فعالان و مسئولان و نمایندگان بخش خصوصی و دولتی در سفری چهار روزه به روسیه با مقام های بلندپایه این کشور درباره گسترش همکاری های اقتصادی، صنعتی و بازرگانی گفت وگو داشت، شامگاه جمعه مسکو را به مقصد تهران ترک کرد.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هیات ایرانی روز سه شنبه با ورود به استان استراخان در ساحل شمال غربی دریای خزر با مقام های این استان از جمله الکساندر ژیلکین، استاندار درباره افزایش همکاری های بازرگانی و کشاورزی بین استانی با ایران و همچنین ارتباطات دریایی و حمل و نقلی مذاکراتی انجام داد؛ همچنین توافق هایی برای پیگیری این مذاکرات صورت گرفت.

    از سوی دیگر، واعظی و مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی در فدراسیون روسیه و استاندار استراخان در نشست یک روزه اقتصادی ایران و روسیه با حضور کارشناسان و فعالان اقتصادی دو کشور سخنرانی کردند.

    رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه همچنین مذاکرات خود را در مسکو با ورونیکا نیکیشینا، وزیر تجارت اتحادیه اوراسیا درباره مشارکت اقتصادی با این اتحادیه در قالب پیمان تجارت آزاد آغاز کرد.

    همچنین مذاکرات با نیکلای نیکیفروف، وزیر ارتباطات و رسانه های جمعی، دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت، الکساندر نوواک، وزیر انرژی و رئیس روسی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور و الکساندر تکاچیف، وزیر کشاورزی روسیه با حضور سفیر ایران برگزار شد.

    همکاری های فضایی، مخابراتی، شبکه های مجازی، آموزش فضانوردی، توسعه روابط صنعتی و اقتصادی، کشاورزی، همکاری های نفتی و گازی، رفع موانع بانکی، صادرات و واردات متقابل، رایزنی برای برنامه های نشست آینده کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور و پیگیری اجرای قراردادهای قبلی از جمله توافق های صورت گرفته در مذاکرات چهار روزه وزیر ارتباطات و هیات همراه در سفر به روسیه بود.

    همچنین امروز سایت اقتصادی سفارت ایران در روسیه برای آگاهی رسانی به بخش های مختلف تجاری و بازرگانی خصوصی دو کشور به دو زبان روسی و فارسی با حضور واعظی وزیر ارتباطات، نوواک وزیر انرژی روسیه و همچنین سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو رونمایی شد.

    از آغاز روی کار آمدن دولت یازدهم، ایران و روسیه با اجرای راهبرد افزایش همکاری های دوجانبه و همگرایی منطقه ای، روابط اقتصادی رو به رکورد خود را تحرک بخشید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو