عصر بازار

دولت برای تسهیل در پرداخت تضمین‌نامه را حذف کرد

آغاز پرداخت وام ۲۰ میلیونی به ۸۰ هزار مسکن روستایی از ۲ هفته آینده

عصر اعتبار- معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به مصوبه جدید شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش ۵ میلیون تومانی وام ساخت مسکن روستایی گفت: این مصوبه تنها مشمول ۸۰ هزار مسکن روستایی می‌شود و دولت برای تسهیل در پرداخت وام مسکن روستایی تضمین‌نامه را حذف کرده است و مردم با سفته می‌توانند از تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی بهره‌مند شوند.

دولت برای تسهیل در پرداخت تضمین‌نامه را حذف کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، با تأکید بر اینکه در مصوبه جدید شورای پول و اعتبار برای 120 هزار مسکن روستایی وام 18 میلیونی و برای 80 هزار مسکن روستایی وام 20 میلیونی تعلق خواهد گرفت، گفت: برای آغاز پرداخت تسهیلات 20 میلیونی مسکن روستایی ابتدا باید بانک مرکزی تعداد سهمیه‌ها را بین بانک‌های عامل توزیع کند تا بانک‌ها با ابلاغ آن به بانک‌های استان‌ها پرداخت تسهیلات آغاز شود.

    مهدیان ادامه داد: آغاز پرداخت تسهیلات 20 میلیونی حدود 15 روز به طول می‌انجامد و در حقیقت این تسهیلات در دو سقف 18 میلیون تومانی و 20 میلیونی خواهد بود.

    *120 هزار مسکن وام 18 میلیونی و 80 هزار مسکن وام 20 میلیونی دریافت می کنند

    به گفته وی، طبق مصوبه دولت 120 هزار واحد مسکن از سقف تسهیلات 18 میلیونی و 80 هزار واحد مسکن روستایی از سقف تسهیلات 20 میلیونی بهره‌مند خواهند شد.

    معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن اضافه کرد: دولت برای تسهیل در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی تضمین‌نامه‌ها را که مشکلات زیادی را بر سر راه پرداخت تسهیلات ایجاد می‌کرد را حذف کرده و مردم و متقاضیان می‌توانند با سفته زنجیره‌ای نیز از این تسهیلات استفاده کنند.

    *پرونده تسهیلات 15 میلیونی بسته شد/100 هزار مسکن روستایی وام 15 میلیونی گرفتند

    به گفته مهدیان، تسهیلات قبلی 15 میلیون تومان بود که قرار بود به 200 هزار مسکن روستایی پرداخت شود اما به 100 هزار واحد مسکونی یعنی 50 درصد کل مصوبه این تسهیلات پرداخت شد و در حقیقت پرداخت تسهیلات 15 میلیون تومانی صفر نشد و به دلیل مصوبه جدید و افزایش سقف، در حقیقت پرونده پرداخت تسهیلات 15 میلیون تومانی نیز بسته شد.

    وی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات مسکن روستایی که از سال 84 با مبلغ 5 میلیون تومان آغاز شد، تاکنون یک میلیون و 543 هزار و 498 واحد مسکن روستایی به اتمام رسیده است و مبلغی بالغ بر 13 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

    به گزارش خبرگزاری فارس، شورای پول و اعتبار پس از استماع گزارش بانک مرکزی، با افزایش سقف فردی تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی تا مبلغ دویست میلیون (200.000.000) ریال و با اخذ وثیقه سفته زنجیره‌ای در روز پنجم مرداد ماه جاری موافقت کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی