عصر بازار

بانک مورگان استنلی هشدار داد؛

اوضاع دلار برای معامله‌گران ارزی بدتر می‌شود

عصر اعتبار- بانک مورگان استنلی پیش‌بینی کرده است دلار در چند ماه آینده ۵ درصد سقوط خواهد کرد،‌ فدرال‌رزرو در آینده نزدیک نرخ بهره را افزایش نخواهد داد و آمار اقتصادی آمریکا نیز بدتر خواهد شد.

اوضاع دلار برای معامله‌گران ارزی بدتر می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از بلومبرگ، هانس ردکر، تحلیلگر ارشد ارز در بانک مورگان استنلی با استناد به شاخص‌های داخلی اعلام کرد: تقاضای داخلی ایالات متحده در چند ماه آینده کمتر خواهد شد و همین موضوع باعث افت دلار و به تبع آن عدم افزایش نرخ بهره در ماه‌های آینده خواهد شد. در آخرین روز معاملاتی هفته، دلار افتی 1.3 درصدی را متحمل شد تا پس از اعلام وزارت بازرگانی آمریکا در خصوص افزایش کمتر از انتظار GDP این کشور در سه‌ماهه دوم سال، این واحد پولی بدترین هفته خود را از ماه آوریل به ثبت برساند.

    ردکر اعلام کرد: «ما در خصوص نتایج اقتصادی آمریکا تقریبا بدبین هستیم. وقتی شما به شاخص‌های داخلی نگاهی می‌اندازید، این شاخص‌ها نشان می‌دهند که قدرت تقاضا در حال فروکش کردن است.»

    دلار در هفته‌های اخیر به دلیل گمانه‌زنی‌ها در خصوص افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو رشد داشت. اما روز چهارشنبه و پس از اعلام مقامات فدرال‌رزرو مبنی بر سرعت تدریجی سیاست‌های انقباضی، دلار روندی نزولی به خود گرفت. به گزارش اقتصادنیوز، همچنین پس از رشد 1.2 درصدی GDP آمریکا در سه ماهه دوم که کمتر از برآورد 2.5 درصدی اقتصاددانان بود، روند نزولی دلار شدت یافت.

    در حال حاضر تنها یک‌سوم از معامله‌گران معتقدند فدرال رزرو تا پایان سال جاری نرخ بهره را افزایش خواهد داد؛ این در حالی است که در ابتدای هفته گذشته شانس افزایش نرخ بهره 50 درصد بود. آمار اشتغال و تولید کارخانه‌هایماه جولای در هفته آینده منتشر خواهد شد و دید بهتر و شفاف‌تری را به سرمایه‌گذاران در خصوص سیاست‌های فدرال‌رزرو ارائه خواهد داد.

    بر اساس اعلام استیون انگلندر، رئیس مرکز تخقیقات ارزی سیتی‌گروپ، تفاوت میان سیاست‌های پولی ژاپن،‌ آمریکا و اروپا، باعث شده تا تقویت دلار محدود شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی