عصر بازار

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی:

دستگیری جاعل و کلاهبرداران ۶ میلیاردی با دلارهای جعلی

عصر اعتبار- فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی از کشف بیش از هشت هزار و ۹۰۰ کیلو گرم پیاز زعفران و ۴۵ کیلوگرم زعفران از ۲ دستگاه خودروی ترانزیتی در دروازه مرزی دوغارون خبر داد.

دستگیری جاعل و کلاهبرداران ۶ میلیاردی با دلارهای جعلی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا از پایگاه خبری پلیس سردار ماشاء الله جانثار گفت: مرزبانان این هنگ مستقر در ایست و بازرسی 17 شهریور به یک دستگاه تریلر مشکوک شدند و این خودرو را متوقف کردند.

    وی افزود : ماموران در بازرسی این خودرو هشت هزار و 940 کیلو پیاز زعفران جاساز شده زیر بار سیب زمینی را کشف کردند.

    فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی ادامه داد : همچنین ماموران این هنگ در بازرسی از یک دستگاه تریلر ترانزیتی دیگر 45 کیلوگرم سر گل زعفران قاچاق را توقیف کردند.

    سردار جانثار گفت: کارشناسان، ارزش ریالی این 2 محموله را بیش از سه میلیارد ریال برآورد کرده اند.

    معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهیدمدنی در بازرسی از یک دستگاه تریلر ولوو موفق به کشف 120 دستگاه کولر گازی خارجی به ارزش سه میلیارد و 100 میلیون ریال شدند که در این راستا یک متهم هم دستگیرشد.

    سرهنگ محمدرضا مزیدی افزود:متهم این کولرها را بدون مجوز گمرکی و به صورت قاچاق از جنوب شرق کشور بارگیری کرده بود و قصد انتقال به تهران را داشت که توسط ماموران پلیس استان یزد دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

    فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا استان اصفهان از توقیف یک دستگاه کامیون کشنده حامل لوازم خانگی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد.

    سرهنگ حمید امیرخانی اظهارکرد: ماموران مستقر در ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری این کامیون کشنده را متوقف کردند .این کامیون حامل لوازمی همچون یخچال،لباسشویی و آب سردکن بود .

    وی با بیان اینکه در بررسی های صورت گرفته مشخص شد بار خودرو با بارنامه و مدارک ارائه شده مغایرت دارد، افزود: ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی، خودرو و محموله آن را توقیف کردند.

    این مقام انتظامی ارزش محموله توقیف شده را یک میلیارد و 500 میلیون ریال دانست و افزود: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

    رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری سه جاعل و کلاهبردار که قصد داشتند با شیوه های متقلبانه، 6 میلیارد ریال کلاهبرداری کنند، خبر داد.

    سرهنگ صابر عباس زاده گفت: به دنبال گزارش پلیس آگاهی شهرستان هریس مبنی بر وصول یک فقره پرونده کلاهبرداری با شکایت یک شهروند علیه افراد ناشناس به اتهام معامله اشیای عتیقه، شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار قرار گرفت.

    وی افزود: ماموران پلیس آگاهی استان با همکاری ماموران امنیت عمومی شهرستان هریس با انجام اقدامات فنی پلیسی هر سه متهم را شناسایی و در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

    عباس زاده اضافه کرد: تعداد 514 قطعه اسکناس یک دلاری جعلی ، تعداد 100قطعه اسکناس یک دلاری اصلی و 10 قطعه اسکناس 100 دلاری در بازرسی از متهمان کشف شد.

    این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی های تکمیلی مشخص شد موضوع اشیای عتیقه غیر واقعی است و متهمان با توسل به شیوه های متقلبانه قصد کلاهبرداری به مبلغ 6 میلیارد ریال را داشتند که مبلغ 2 میلیارد و 10 میلیون ریال آن را قبلا از شاکی اخذ کرده بودند.

    جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی از کشف محموله 2 میلیارد و 200 میلیون ریالی کیف و چمدان قاچاق در اراک خبر داد.

    سرهنگ یوسف سپهوند گفت: به دنبال اجرای طرح های ارتقای امنیت اجتماعی در سطح استان و مقابله با پدیده شوم قاچاق کالا ، روز گذشته ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالاو ارز پلیس آگاهی استان، یک محموله کالای قاچاق را در یکی از محورهای اصلی شهرستان اراک شناسایی کردند و در اقدامی سریع و عملیاتی، کامیون مورد نظر، متوقف و مورد بازرسی قرار گرفت.

    این مقام انتظامی ادامه داد: در تحقیقات و بررسی های انجام شده مشخص شد محموله توقیفی حامل 309 کارتن انواع کیف و چمدان در سایز های مختلف است که با مدارک گمرکی ارائه شده از سوی راننده مطابقت ندارد.

    فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت استان فارس از شناسایی و دستگیری سارق منازل و اماکن خصوص و کشف 25 فقره سرقت از او در آن شهرستان خبر داد.

    سرهنگ دلاور القاصی مهر ، گفت: موضوع در پی وقوع چندین فقره سرقت برنج از پارکینگ منازل در سطح شهر مرودشت به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری 11 انقلاب قرار گرفت.

    وی افزود: ماموران دایره تجسس کلانتری 11 انقلاب در ادامه تحقیقات خود و در بازدید از یکی از محل های وقوع جرم با بررسی تصاویر دوربین مدار بسته، سارق را که با یک دستگاه موتور سیکلت اقدام به سرقت می کرد مشاهده کردند و برای شناسایی وی وارد عمل شدند.

    فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت ادامه داد: ماموران پس از بررسی های زیاد و جمع آوری مدارک لازم سرانجام سارق را شناسایی و او را در پاتوقی در سطح شهر دستگیرکردند و به کلانتری انتقال دادند.

    سرهنگ القاصی مهر اضافه کرد: ماموران پس از تشکیل پرونده، سارق را برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی انتقال دادند که پس از بازجویی های فنی از این سارق، وی به 12 فقره سرقت اماکن خصوصی و 13 فقره سرقت منزل اعتراف کرد.

    وی با اشاره به شناسایی و دستگیری یک مالخر اموال مسروقه در این خصوص، گفت: سارق، برنج های سرقتی را پس از سرقت با نصف قیمت به این فرد می فروخته است که خریدار اموال مسروقه به خرید بیش از یک تن و 500 کیلو گرم برنج از این سارق اقرار کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی