عصر بازار

متن کامل لایحه برنامه ششم

پیش‌بینی رشد ۸درصدی اقتصاد تا سال ۱۴۰۰

عصر اعتبار- متن کامل اصلاحیه لایحه برنامه ششم را که از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده منتشر شد.

متن کامل لایحه برنامه ششم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، لایحه برنامه ششم توسعه در روزهای اخیر از سوی دولت و در 35 ماده به مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

    براساس این گزارش، غلامرضا کاتب عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم  گفته بود  که کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه هفته آینده در مجلس تشکیل می‌شود.

    در لایحه برنامه ششم توسعه که تقدیم مجلس شده است، رشد اقتصادی متوسط سالیانه 8 درصد و ضریب جینی 0.34 در سال پایانی برنامه مورد تأکید قرار گرفته است، همچنین متوسط رشد سالانه اشتغال تا پایان برنامه ششم توسعه 3.9 درصد پیش‌بینی‌ شده است.

    به گزارش تسنیم، دولت یازدهم لایحه برنامه ششم توسعه را سال گذشته تقدیم مجلس کرده بود که در این راستا کمیسیون تلفیق آن به‌ریاست الیاس نادران تشکیل شد و مصوباتی نیز داشت اما به‌دلیل تقارن با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، برخی مصوبات نیمه‌کاره رها شد و دولت دوباره امروز لایحه برنامه ششم توسعه را برای بررسی به مجلس تقدیم کرده است.

    برنامه‌های توسعه کشور، سند راهبردی اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و فرهنگی است که سیاستهای کلان را در بازه زمانی پنج‌ساله برای دولتها مشخص می‌کند و دولتها و مجالس نیز موظف به تهیه و تدوین قوانین سالانه براساس این برنامه‌ها هستند، به‌عبارتی می‌‌توان گفت که برنامه‌های پنج‌ساله توسعه اهداف و استراتژیهای کلان کشور را مشخص می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی